През следващия месец Европа най-вероятно ще види втори исторически дебют на фондовия пазар след дебюта на музикалната платформа Spotify от миналия месец. За такъв сега се готви холандския старт-ъп Adyen за извършване на онлайн плащания, пише сайтът Quartz.

Сред големите клиенти на компанията е самата Spotify, както още EasyJet, Uber и Netflix. Интернет търговецът eBay прекрати дългогодишното си партньорство с PayPal и също заложи на услугите на Adyen.

Холандската фирма е основана през 2006 година, като само през миналата година общата сума на обработените от нея плащания е скочила с 63% до 108 милиарда евро. Приходите за компанията за същия период са нараснали с 38 на сто до 218 милиарда евро.

Според изчисления на Reuters от Adyen очакват да наберат между 6 и 9 милиарда евро от първичното публично предлагане на акции (IPO).

През миналия месец Spotify записа историческо излизане на борсата, което привлече вниманието към европейските старт-ъпи. Това беше осмото най-голямо IPO в технологичната сфера досега, което нареди шведската компания до гиганти като Google и Facebook.

Дебютът на Adyen може да се окаже още по-любопитен, като за разлика от Spotify, която излезе на нюйоркската борса, холандската компания ще избере за това родния Амстердам.