Faraday Future е продала централата си в Лос Анджелис, пише The Verge. Купувач е дъщерно дружество на нюйоркската компания за недвижими имоти Atlas Capital. Веднага след приключване на сделката е подписано друго споразумение, с което Faraday ще ползва сградата под наем. Сумите остават неясни. През 2014 г. покупната цена бе $13,2 милиона.

Продажбата на централата е нужна, за да може компанията за електромобили да остане над повърхността, след като китайският конгломерат Evergrande се отказа от инвестиция в размер на $2 милиарда.

Миналата седмица Faraday обяви, че продавa 3,6 кв. км земя край Лас Вегас, като търси $40 милиона. Освен това компания реши да не връща на работа стотици служители, които бяха в неплатен отпуск от декември насам.

Faraday Future, за която се твърдеше, че може да се превърне в "убиеца на Tesla" планираше завод за $1 милиарда в Лас Вегас, където да произвежда луксозния електрически автомобил FF91. През 2017 г. тя се отказа и реши да наеме стар завод за гуми на Pirelli. Компанията вече създаде няколко прототипа на FF91, но засега не е започнала производство.

Отношенията между Faraday и Evergrande помръкнаха през октомври, след като компанията за електромобили изхарчи далеч по-бързо от предвиденото първите $800 милиона от инвестициите. Тя поиска по-бързо да бъде преведен втория транш. Evergrande се съгласи, но поиска главният изпълнителен директор Джиа Йеен да прехвърли част от задълженията си на други хора. Което в крайна сметка той не е направил.

В крайна сметка Faraday остава с доста малко средства в банковата сметка - едва $18 милиона в началото на септември. А месечните разходи достигат $15,8 милиона. Задълженията към доставчици и други пък достигат $59 милиона.

В крайна сметка през декември компаниите постигнаха споразумение да реструктурират сделката. Evergrande придоби някои активи в Китай, включително земя за завод и сега работи по собствен проект в областта на електромобилността. Но останалите $1,2 милиарда така и не бяха преведени.

Faraday Future все още има около 250 служители в Лос Анджелис, които работят по FF91, макар и с по-ниски заплати. Но за да започне производство, на компанията ще са ѝ нужни около $500 милиона.

Tesla показа Model Y: Колко ще струва и кога ще се появи на пазара?

Tesla показа Model Y: Колко ще струва и кога ще се появи на пазара?

Най-бързата версия ще достига 100 км/ч за 3,5 секунди