Google Chrome няма да блокира напълно проследяването на "бисквитките" до края на 2023 г., заяви говорител на компанията, собственост на Alphabet. Този ход веднага предизвика притеснението както на конкуренцията, така и на регулаторите. Съперниците на Google обвиниха най-големия продавач на онлайн реклами в света, че целта на това е да спечели по-голям пазарен дял.

От Google твърдяха, че искат да забранят на компаниите за персонализиране на реклами да събират интересите на потребителите чрез т. нар. "бисквитки" от януари 2022-ра година. Днес твърдят, че им е повече време.

Европа започва разследване срещу рекламния бизнес на Google

Европа започва разследване срещу рекламния бизнес на Google

Най-мащабната проверка срещу компанията досега

Акциите на Alphabet поскъпнаха с 0,5%

Увеличиха се и акциите на компаниите, които буквално се надпреварват да намалят разчитането на "бисквитките". Сред тях са Trade Desk (18%), PubMatic (12%) r Criteo (10%).

Британският регулатор, който следи за спазването на честната конкуренция обяви, че от Google спазват споразумението за премахване на персоналните реклами във Великобритания.

"Трябва да се движим с отговорни темпове, като осигурим достатъчно време за публична дискусия относно правилните решения както за издателите, така и за рекламната индустрия като цяло, за да може тя да промени своята стратегия", коментира Винай Гоел, който е директор по поверителността на Chrome.

Защита за потребителите

Министерството на правосъдието на САЩ също разследва Chrome за "бисквитките", както и Комисията по конкуренция на Европейския съюз.

След глоба от 220 милиона евро Google променя рекламния си бизнес

След глоба от 220 милиона евро Google променя рекламния си бизнес

Технологичният гигант сключи знаково споразумение с френските власти

Google работи с рекламната индустрия по технологии, които биха могли да заменят възможностите за проследяване на "бисквитките", като същевременно по-добре защитават онлайн поверителността.

От компанията, която стои зад най-популярната търсачка в света твърдят, че целта им е до края на следващата година да изберат нови техники, да извършат окончателни тестове и след това постепенно да се премахне проследяването на данните на потребителите, чер които се правят и персонализираните реклами.

Google си навлече проблеми с властите заради спирането на бисквитките

Google си навлече проблеми с властите заради спирането на бисквитките

Властите разследват дали гиганта не се опитва просто да удуши конкуренцията