В началото на тази година Snapchat надмина бройката от 200 милиона ежедневно активно потребители - важен момент за технологичния стартъп. Сега, осем години след основаването си, Snap - компанията, която притежава приложението за споделяне на снимки (Snapchat) - се надява да постигне друг важен момент, а именно да започне да печели пари.

Тя е само една от многото технологични компании за милиарди долари, която никога не е реализирала печалба. Това, което се случва е, че тези стартъпи изливат финансите, събрани от инвеститорите, обратно в растеж, като губят пари ежегодно.

На инвеститорите им остава да се надяват, че компаниите един ден ще станат печеливши, което ще им позволи да изкарат пари. Така се случва при някои от стартъпите. Facebook например за първи път реализира печалба пет години след основаването си и увеличава печалбите си до 6,9 милиарда долара миналата година. Amazon, основана през 1994 г., не реализира печалба до 2001 г. и до скоро беше сравнително слаба по този показател.

Но докато стартъпите често имат за цел да убедят инвеститорите, че са следващия Facebook или Amazon, подобни истории за успех не са толкова често срещани и пътищата към рентабилност могат да са обречени. Независимо от това, данните свързани с инвестициите показват, че банкерите са все по-готови да подкрепят стартъпите, които остават непечеливши за дълъг период от време.

Доклад от Pitchbook, публикуван по-рано тази година, показва, че от 100 стартъпа на стойност над 1 милиард долара за успешно завършване на първоначално публично предлагане от 2010 г. насам, 64% са били нерентабилни. Миналата година нерентабилните компании, които са станали публични, са се представили по-добре от печелившите, сочат от изданието Recode.

Business Insider представя 9 компании, които се оценяват в милиарди, но все още не са печеливши:

1. Snap

Основана: 2011 г.

Текуща оценка на компанията: 21.7 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.3 млрд. долара

2. Zillow

Основана: 2004 г.

Текуща оценка на компанията: 8.38 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 119.9 млн. долара

3. Square

Основана: 2009 г.

Текуща оценка на компанията: 29.6 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 38.46 млн. долара

Uber се надява да излезе на печалба през 2021

Uber се надява да излезе на печалба през 2021

След нова загуба от $1,2 милиарда през последните три месеца

4. Uber

Основана: 2009 г.

Текуща оценка на компанията: 50.4 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.8 млрд. долара

5. Lyft

Основана: 2012 г.

Текуща оценка на компанията: 14.59 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 911 млн. долара

Колко ще струва на Uber и Lyft, ако шофьорите се считаха за техни служители

Колко ще струва на Uber и Lyft, ако шофьорите се считаха за техни служители

Компаниите имат изгода да ги водят като независими изпълнители

6. Pinterest

Основана: 2009 г.

Текуща оценка на компанията: 10.9 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 63 млн. долара

7. WeWork

Основана: 2010 г.

Текуща оценка на компанията: 4.9 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 1.6 млрд. долара

WeWork се превръща във все по-голям кошмар за инвеститорите и банките

WeWork се превръща във все по-голям кошмар за инвеститорите и банките

Загубите на стартъпа се удвоиха до 1,25 милиарда долара през третото тримесечие

8. Spotify

Основана: 2006 г.

Текуща оценка на компанията: 25.8 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 78 млн. долара

9. Tesla

Основана: 2003 г.

Текуща оценка на компанията: 59.3 млрд. долара

Нетна загуба през 2018 г.: 976 млн. долара

Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

Предприемачът е използвал служители от SolarCity за лансирането на Model 3