Производителят на бира Budweiser, наричан „Кралят на бирите”, скоро може да остане само спомен. Дори да изглежда невъзможно, историята познава и други случаи, в които водещи компании са останали в миналото.

И докато акционерите на компанията-майка AB InBev все още са въодушевени от огромната сделка за 110 милиарда долара, която успяха да сключат с конкурента си SABMiller, те изглежда не забелязват една доста притеснителна тенденция. А тя ще се развива в дългосрочен план, смятат от Business Insider.

Остава въпросът – как експанзията и стремежа към по-голям растеж и печалби може да сложи началото на края на AB InBev?

Всъщност ключът от бараката не се крие в амбициите на корпорацията, а в един нов сериозен играч на пазара – крафт бирата. Новоизникващите частни малки пивоварни са напът да променят условията в индустрията, както и предпочитанията на потребителите.

Местното пиво, в което има по-голямо разнообразие на съставки, става все по-популярно и предпочитано пред познатите брандове. Така най-големите на американския пазар – AB InBev и MillerCoors, отчитат остър спад на продажбите пред последните години.

Дали тази тенденция ще продължи да се задълбочава, само времето ще покаже.