Нова Броудкастинг Груп изпревари по приходи bTV Медиа Груп през 2015 година. Практиката на двете телевизии да не публикуват отчетите си в Търговския регистър бе прекратена и от официалните доклади на двете компании се вижда, че в индивидуалните им отчети, Нова отбелязва приходи от 128,873 хиляди лева срещу 124,831 хиляди лева за bTV.

По този начин Нова Броудкастинг за първи път изпреварва основния си конкурент на пазара по показателя приходи. Вероятно за първи път Нова изпреварва и bTV в показателя печалба, като след данъци, положителния финансов резултат е 9,248 хиляди лева. bTV също завършва на печалба, но в размер от 3,564 хиляди лева.

Приходите и печалбата при Нова Броудкастинг са сформирани основно от телевизионната дейност, докато при bTV включват и приходите от интернет. Данните са от индивидуалните отчети на компаниите, които не включват дъщерното на Нова - Нетинфо, както и дъщерното на bTV - bTV Радио Груп (официално име: Радиокомпания Си.Джей ООД).

Консолидираните приходи на Нова Броудкастинг са в размер на 139,540 хиляди лева, като основната част идва от телевизионния бизнес, а около 11 милиона лева са приходите на дъщерното Netinfo, което управлява интернет бизнеса на групата.

bTV не публикува консолидирани отчети за България, но приходите от радио бизнеса за 2015 година възлизат на 4,347 хиляди лева.

Разместването в класацията на телевизиите по приходи се дължи най-вече на ръста, който Нова Броудкастинг реализира в приходите си. Спрямо 2014 той е в размер на над 23 милиона лева, докато приходите на bTV нарастват с едва около 400 хиляди.

Netinfo e новият мажоритарен собственик на Grabo.bg и Trendo.bg

Netinfo e новият мажоритарен собственик на Grabo.bg и Trendo.bg

Увеличава дела си до 51%

Експанзията на Нова Броудкастинг вероятно ще продължи и през 2016, особено в интернет бизнеса, където дъщерното дружество Нетинфо придоби мажоритарния дял в онлайн търговеца Grabo през февруари, а през юли придоби и 20% от Broshura.bg.

Netinfo придобива миноритарен дял от broshura.bg с кол опция за контрол

Netinfo продължава с придобиванията, купи broshura.bg

Nova Broadcasting Group и Netinfo продължават експанзията си

От своя страна, bTV се опитва да налага своята видео платформа с платено съдържание - Voyo, което се различава от стратегията на Нова. В тази сфера bTV ще се конкурира с Netflix, които навлязоха в България през януари, но все още не предлагат съдържанието си на български език. 

Услугата Netflix достъпна вече и в България

Убиецът на кабелната телевизия вече е в България

Най-големият доставчик на стрийминг на филми и ТВ в света навлезе в над 130 нови държави

От bTV тогава коментираха за Money.bg, че позиционирането на двете услуги е различно.

bTV: Netflix постига далеч по-ниски резултати в европейските страни с различен от английския език

bTV: Netflix постига далеч по-ниски резултати в европейските страни с различен от английския език

Мнението на собственика на българския конкурент на услугата - VOYO