Шведският производител на батерии Northvolt или по-известен като първата европейска "гигафабрика", започна търговски доставки до автомобилни производители миналата седмица. Европа все повече се стреми да се опълчи на азиатското господство по отношение на доставката на част батерии за електрически превозни средства, пише Bloomberg.

Първите доставки, които дойдоха от завода на Northvolt в Шелефтео в Швеция, са извършени според графика, заяви говорител на компанията. Тя наема около 150 души на месец в завода, в който в момента работят около 1000 работници,.

Стартът на Northvolt бележи успех за Европа в индустрията за производство на батерии, но рязко покачващите се цени на суровините, включително на литий и кобалт, са проблем.

Northvolt, която планира да увеличи производството през останалата част от годината, обяви, че е осигурила над от 50 милиарда долара в договори от производители на електрически автомобили като BMW, Volkswagen, Volvo Car и Polestar.

Първата европейска гигафабрика за батерии отваря в Швеция. Двама бивши служители на Tesla са в основата й

Първата европейска гигафабрика за батерии отваря в Швеция. Двама бивши служители на Tesla са в основата й

Ше се произвеждат батерии за захранване на един милион електрически превозни средства годишно

Общият брой на служителите в завода в град Шелефтео вероятно ще достигне 4000 души, в сравнение с предишната прогноза за наемане на 3000 души.

Тази седмица компанията обяви, че е започнала търговско рециклиране на батерии за електромобили в Hydrovolt във Фредрикстад, Норвегия, съвместно предприятие с Hydro.

Hydrovolt е най-големият завод за рециклиране на акумулатори на електрически превозни средства в Европа, с капацитет за обработка на около 25 000 батерии годишно.

Шведската компания Northvolt отваря собствена "гигафабрика" в Северна Швеция в края на миналата година. Това е първата по рода си фабрика, реализирана от европейска компания на континента.

Още тогава стана ясно, че Northvolt вече има поръчки на стойност 26,5 милиарда евро от европейски автомобилни гиганти, включително BMW и Volkswagen, както и от шведската Volvo, с която планира втора европейска фабрика.