Проблемите в Менло Парк се увеличават. Акциите на платформата Мета (бившият Facebook), продължиха да падат, след като компанията майка на най-голямата социална медия - Facebook и Instagram публикува разочароващи финансови резултати за второто тримесечие и предупреди, че бизнесът ще се влоши, преди да се подобри. Последните финансови резултати от Snap, Twitter и Alphabet, предоставиха ярка илюстрация на скорошното влошаване на пазара на дигитална реклама и инвеститорите имаха относително ниски очаквания както за резултатите от тримесечието през юни, така и за перспективите за следващото тримесечие.

Въпреки това, Мета (МЕТА) успя да пропусне и понижената летва и за двата периода.

Акциите на компанията са изправени пред най-малко шест паралелни проблема. Най- очевидният - и този, върху който Meta има най-малък контрол - е влошаването на търсенето на реклами в лицето на западащата глобална икономика.

Наскоро, нови правителствени данни показаха, че БВП на САЩ е намалял с 0,9% годишен темп през второто тримесечие, което прави две поредни тримесечия на отрицателен растеж. Това всъщност е единственият проблем, с който Meta се сблъсква и който може да бъде сигурна, че в крайна сметка ще се преодолее - рецесиите в крайна сметка свършват.

Meta също продължава да се бори с проблема със "загубата на сигнал", свързан с

преминаването на Apple към по-строга позиция за поверителност за потребителите на iPhone, което затруднява Meta да насочва и наблюдава рекламни кампании. Това подтикна някои купувачи на реклами да прехвърлят долари към други платформи.

Третият голям проблем е, че компанията губи пазарен дял от TikTok. Има само 24 часа в деня, а използването на TikTok расте.

Това ни води до проблем номер четири. Компанията пусна клонинг на TikTok, наречен Reels, който според Meta е с приходи от реклама в размер на 1 милиард долара. Но монетизацията на Reels все още е в ранна фаза и всъщност вреди на финансовите резултати на Meta, когато потребителите прехвърлят времето си от други части на платформите на Facebook и Instagram към Reels.

Meta също копира TikTok, като увеличава процента на съдържание в потребителските емисии с новини от създатели, които не са свързани с потребителя - не само приятели и семейство, но произволни видеоклипове, връзки и текст от цялата платформа, за които AI софтуерът на Meta е решил, че може да искате да видите.

На практика Meta залага, че потребителите искат Facebook да прилича повече на TikTok, което само засилва усещането, че Facebook е по-добър в дублирането на иновациите от другите, отколкото в пионерството на нови изживявания за потребителите.

Идва и петият проблем: метавселената. Компанията губи около 3 милиарда долара на тримесечие от своя бизнес "Reality Labs", а успехът е далеч на много, много години. И докато Meta обяви второ поредно тримесечие на намаления на оперативните разходи, тя основно запази плановете си за капиталови разходи.

Въпреки че никой наистина не знае дали метавселената ще си струва да бъде посетена, това, което знаем е, че изграждането й ще струва милиарди долари и завършването ще отнеме много, много години.

И накрая, компанията остава обект на интензивен регулаторен контрол. Засенчено от новините за печалбите беше съобщението на FTC, че завежда дело за блокиране на Meta от закупуването на Within Unlimited, което прави приложение за фитнес за виртуална реалност, наречено Supernatural.

"Вместо да се състезава по заслуги, Meta се опитва да си купи път към върха", коментира Джон Нюман, заместник-директор на Бюрото за конкуренция на

Федералната търговска комисия в съобщение за новини. "Meta вече притежава най-продаваното фитнес приложение за виртуална реалност и имаше възможностите да се конкурира още по-тясно с популярното приложение Supernatural на Within. Но Meta избра да купи пазарна позиция, вместо да я

спечели въз основа на заслугите. Това е незаконно придобиване и ние ще търсим всички необходими средства за блокирането му."

Ако Meta планира да използва M&A за изграждане на метавселената, FTC възнамерява да застане на пътя.

Наскоро Meta публикува приходи за второто тримесечие от 28,82 милиарда долара, което бе с 1% по-малко от преди година и малко под консенсусната прогноза на Уолстрийт от 29 милиарда долара. Насоките на компанията бяха за приходи от 28 до 30 милиарда долара.

Печалбите бяха 2,46 долара на акция, цент по-малко от консенсуса при 2,56 долара на акция. За третото тримесечие Meta вижда приходи между $26 милиарда и $28,5 милиарда, далеч под консенсусната прогноза на Wall Street от $30,7 милиарда. В долната част на обхвата приходите на Meta биха спаднали с повече от 10% спрямо тримесечието отпреди година.

Най-малко 20 анализатори намалиха ценовите си цели за акциите на Meta в отговор на отчета за печалбите, но анализаторите от страна на продавачите остават почти навсякъде в подкрепа на акциите. FactSet показва, че 97% от анализаторите, които следват компанията, оценяват акциите като "Купи" или "Задръж". Някои от тях обаче показват признаци на напрежение - и се оказва, че "Купете" не винаги означава "купете точно сега".

Например, анализаторът на MKM Partners Рохит Кулкарни поддържа рейтинг Купува на акциите, но намалява целта си до $240, от $295, и твърди, че акциите вероятно ще останат обвързани в диапазона до края на годината.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акциите на Meta