Facebook продава реклами, популяризиращи антиваксърски послания, насочени срещу ваксините срещу Covid-19 и сравнявайки действията на американското правителство, свързани с пандемията с нацистка Германия, пише CNN Business. Въпросните реклами поставят под съмнение резултата от президентските избори в САЩ през 2020-а година и дори подтиквайки към политическо насилие. 

Противоречивите реклами са пуснати от компании за стоки, които са похарчили стотици хиляди долари в социалната мрежа през последните няколко години.

Тази седмица Лара Логан от Fox News предизвика възмущение, като сравни американския имунолог д-р Антъни Фаучи с прословут нацистки лекар, известен като "Ангелът на смъртта". В същото време във Facebook бяха пуснати реклами, рекламиращи пуловер, украсен с думите "Аз съм родом от Америка, но в момента живея в Германия през 1941 г."

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Бивш продуктов мениджър в компанията твърди, че промените са започнали още през 2018 г.

Друга реклама сравнява пускането на ваксините срещу пандемията с Холокоста - фалшиво и нелепо намеквайки, че те са част от опит за избиване на хора в масов мащаб. Рекламата беше пусната от страница във Facebook, наречена "Ride the Red Wave". 

Facebook е спечелила повече от $280 000 долара от реклами, пуснати от "Ride the Red Wave" от май месец насам, според данни, цитирани от CNN. Въпросната страница има по-малко от 10 000 последователи, но когато си платят за реклама във Facebook хората, управляващи страницата, могат потенциално да достигнат до милиони американци и хора от целия свят.

"Стоки от следващо ниво" е името на друга страница, управлявана от една друга компания, която е похарчила над половин милион долара за реклами във Facebook от 2019-а година насам. Фирмата редовно използва социалната мрежа, за да продава тениски с надписи срещу ваксините.

И така, през миналия август бяха популяризирани тениски с надпис "Гордо неотровен", изписан до изображение на спринцовка. Компанията, произвеждаща тишъртите е платила на Facebook приблизително $2500, за да достигне до 450 000 потребители на Facebook. 

Говорител на Meta, компанията майка на Facebook, коментира, че рекламите, сравняващи действията на САЩ, свързани с пандемията с нацистка Германия, сравняването на ваксините с Холокоста и рекламата, която предполага, че ваксината е отрова, са в противоречие с политиките на Facebook за дезинформация относно ваксините.

Въпреки това, като се има предвид, че тези пробиващи правилата реклами се показват на платформата на социалната мрежа, системите за сигурност на Facebook очевидно са ги пропуснали.

Facebook се отказва от лицевото разпознаване

Facebook се отказва от лицевото разпознаване

Най-вероятно заради изтичането на данни