Renault започва преговори със синдикалните организации за преструктуриране на някои заводи във Франция, потенциално затваряне на част от тях и съкращаване на около 15 хил. работни места по света, предава CNBC.

Изправена пред срив на продажбите, многократно усилен от коронакризата, Renault търси €2 млрд. намаление на разходите през следващите три години. Компанията ще намали производството и ще се концентрира върху печелившите модели.

Съкращенията ще засегнат около 10% от служителите на автомобилния гигант и ще струват €1,2 млрд. Около една трета от съкращенията ще бъдат във Франция. Renault, която има над 4% пазарен дял в света, дава работа на над 179 хил. души в 39 страни.

Групата, в която 15% дял има държавата, ще затвори част от заводите, като този във Флинс, близо до Париж, където произвежда електрическото Zoe. Общо 6 завода могат да бъдат затворени. Ще бъдат замразени и плановете за експанзия в страни като Румъния и Мароко.

Компанията планира да намали общия производствен капацитет до 3,3 млн. през 2024 г. от 4 млн. днес, като ще се концентрира върху малки ванове и електромобили.

Renault, както японския партньор Nissan, вече бе под натиск и преди пандемията. През 2019 г. компанията отчита загуба за първи път от десетилетие. Продажбите намаляват с 3% миналата година, а през първото тримесечие на тази година спадът е 25%. През април се очаква още по-голям срив.

В момента компанията преговаря с Париж за спасителен пакет на стойност €5 млрд. Правителството във Франция обеща и €8 млрд. за индустрията.

Nissan затваря завода си в Барселона. И това може да ѝ струва €1 милиард

Nissan затваря един от основните си заводи в Европа. И това може да ѝ струва €1 милиард

Това ще засегне пряко 3000 работници и още 20 000, косвено свързани с бизнеса им