"Софийските офиси, в които ще ви се прииска да работите" е поредица на Money.bg. В нея ще бъдат представени едни от най-цветните, интересни и иновативни работни пространства на водещи компании в столицата.

Да работиш в екип от 9 души и един за друг вие да бъдете като второ семейство не е толкова трудно постижимо. Да успеете да увеличите екипа си повече от 14 пъти само за 2 години, един офис да не ви бъде достатъчен и заради това да наемете втори, а в същото време да продължите да бъдете така сплотени, не изглежда толкова лесно.

Но точно такава е историята на Kaufland Service, които за такъв период успяват да създадат в София своя център Kaufland IT Hub, от който се изпълняват операции за международната група на германския ритейл гигант Schwarz.

Снимка 442454

Източник: Money.bg / Теодор Пенчев

"В началото през 2016 година започнахме с 9 служители, специализирани в разработка на мобилни приложения и SAP. Три месеца по-късно вече бяхме 15, година по-късно - 60, а днес сме малко повече от 120 души. Плановете ни са до края на тази година да сме 220", казва Яна Папардова, която е мениджър "Човешки ресурси" в хъба в София.

Kaufland Service е част от немската Schwarz Group. Базираната в София компания предоставя различни дигитални решения за групата, която оперира на редица европейски пазари, включително Германия, Полша, Чехия, Словакия България, както и Австралия и САЩ. За Schwarz работят повече от 429 хиляди служители в световен мащаб. Българското дружество Kaufland Service оперира от края на 2016 година, а към днешна дата екипът му надхвърля 200 души.

Първоначално новооснованата компания няма собствен офис и служителите ѝ работят в централата на Kaufland България. Скоро след това с бързото разрастване на екипа отваря врати и първият самостоятелен офис на булевард "Тодор Александров" в столицата.

"Малко след Големия взрив a.k.a. нашето начало домакини ни бяха колегите от Kaufland България. Само няколко месеца по-късно, след като излязохме от "пубертета", трябваше бързо да си намерим собствено жилище, за да можем широко да разперим криле. Единодушно се спряхме на сградата на "Тодор Александров" поради няколко причини - намираше се в близост до метро, мол, чудесни места за обяд и други", спомня си Яна и добавя:

Снимка 442464

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

"И така цели 6 месеца. Едва толкова време ни беше нужно, за да може и този офис да ни отеснее. Нашата нова машина заработи толкова добре, че плановете ни за растеж изпревариха пространството, с което разполагхаме. И така отново се впуснахме в търсене на офис. В този момент имахме и голяма доза късмет, защото много бързо открихме подходящо пространство на отсрещната страна на булеварда и така в момента двата ни офиса се гледат един друг.".

Снимка 442457

Източник: Money.bg / Теодор Пенчев

Две години след основаването си Kaufland IT Hub се разпростира на общо пет етажа или на 2600 квадратни метра в две отделни сгради, разположени в близост една до друга, където са разпределени екипите ѝ.

"По петте етажа, които заемаме, минават 40 километра кабели, които са необходими на един такъв високотехнологичен офис да функционира. Плановете ни са да запълним капацитета на това пространство, което е пригодено за около 200 души", споделя Яна.

Екипът в София отговаря за предоставянето на дигитални решения и услуги за групата на Schwarz, в която влизат брандовете Kaufland, Lidl и Green Cycle.

Преди да заработи центърът в българската столица всички услуги в сферата на информационните технологии за групата са били концентрирани в централата в Германия.

Снимка 442460

Източник: Money.bg / Теодор Пенчев

Сега вече от двата софийски офиса се осъществяват различни операции, като сферите на разработка включват Java, SharePoint и BI. Част от дейностите са още инфраструктурна администрация и техническа поддръжка на приложения. 

"Специалистите ни са разпределени в няколко направления. Разработка (Java, SAP, SharePoint, Mobile), инфраструктурна администрация (SAP Basis, DBA, Backup & Restore, Network & Sec и други), както и в направления Central Application Support и BI, AI & Data Services", пояснява тя.

Конкретен пример за проект на българският хъб е неговата работа по управление и поддръжка на системата за всички електронни везни, които ползва Kaufland на пазарите, на които оперира. Това означава, че българските специалисти отговарят за изправната работа на над 14 000 везни в 1300 магазина на веригата. Освен това българският екип е разработил специално приложение за Kaufland в Австрия, чрез което новите екипи там да могат да сключват договори за наемане на персонал дори с таблетите си.

Снимка 442718

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Що се отнася до дизайна на втория офис, той е вдъхновен от всички тези държави, в които е представена групата. Когато започва да работи по него, компанията не избира външни дизайнери за работното пространство. Яна Папардова е човекът, който започва да "строи" новият дом за екипа от нулата.

"Дизайнът на пространството беше вдъхновен главно от моето желание да покажа мащаба на групата, в която работим, и необятните ѝ хоризонти. Щастлива съм, че ми беше гласувано доверие за изпълнението на тази креативна задача", посочва тя.

Така по етажите на новия офис можеш да се "разходиш" от България до Германия, а после от Европа да прескочиш до Америка и чак до Австралия - два от пазарите, в които ритейл гигантът навлиза през последните години.

Снимка 442462

Източник: Money.bg / Теодор Пенчев

"С цветовете и картините в офиса се опитах да разкажа историята на една група, разпростряна на три континента. Вторият и третият етаж са посветени на българо-немската дружба. Колаборацията ни с централата в Германия заслужава да бъде изведена на преден план като основа на това, което градим. Новите пътеки пък, които тепърва имаме да проучваме и отъпкваме, са и новите ни два хоризонта на разширяване - Австралия и Америка. Именно за това другите два етажа във втория ни офис са посветени на тях", обяснява Яна.

Снимка 442466

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

"Всеки един от етажите идва със своите цветове и енергия. България и Германия се фокусират върху червеното и жълтото, произтичащо от мотиви, характерни за двете държави, както и от техните флагове. Австралия е зелена, пълна с живот, лиани, папагали , прекрасни цветя и пеперуди по стените. Америка пък носи духа на забързания град. Искам служителите да се чувстват изпълнени с енергия от силните цветове, но в същото време и да ги свързват с носталгия по конкретни места, които им носят спокойствие и умиление", допълва тя.

Снимка 442461

Източник: Money.bg / Теодор Пенчев

Kaufland IT Hub разполага с неизменния пакет за един ИТ офис, включващ джаги, шах, спортна зала за йога и бокс. "В началото бе джагата, дори преди словото. В един IT офис това наистина е задължителен елемент. Но служителите ни са будни и динамични хора и постоянно търсят начини да разширяват интересите си. От катерене в планината, през състезания по канадска борба до турнири по бордови игри, те намират начин да се предизвикат", споделя Яна и допълва усмихнато:

"В момента истински популярен е шахът. Преди бях свикнала, когато минавам покрай зоната за релакс, да чувам глъч от играта на джага. Сега минавам от там и цари пълна тишина. И когато надзърна зад ъгъла, виждам петима души, надвесени над дъската за шах със сериозни изражения.". 

Снимка 442714

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Извън зоните за почивка с мека мебел, цветни пуфове, джагите и другите игри обаче офисът на компанията има нещо, което надали може да бъде намерено на друго такова място - зелена малка стаичка с ароматни билки с препратка към безкрайните полета на Графството от "Властелинът на пръстените".

"Моето любимо място в офиса е кътът с билки. Най-вероятно съдбата му щеше да е да се превърне в пореден склад за хардуер и канцеларски материали. Големият прозорец в него и възможността за приятното уединение, което дава пространството, обаче ме накара да помисля за нещо по-специално и така мястото се превърна в зелен кът, пълен с фантазия", връща се назад във времето Яна.

Снимка 442465

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg