"Софийските офиси, в които ще ви се прииска да работите" е поредица на Money.bg. В нея ще бъдат представени едни от най-цветните, интересни и иновативни работни пространства на водещи компании в столицата.

Да започнеш работния си ден с чаша топла енергизираща напитка в ръка, точно срещу слънцето. По-късно през деня да се отправиш на пътуване до най-далечното кътче на Слънчевата система - Нептун, а когато усетиш, че дома вече ти липсва, да се върнеш обратно на Земята. А там, само в рамките на няколко минути, да прескочиш от Пловдив до Париж, а след това чак до Пекин.

Това са само част от космическите и градските разходки, на които можеш да се отправиш, ако си част от екипа на SEEBURGER в София. Офисът на компанията в столицата е място, което можеш да определиш като различно, не само заради разнообразните зали със стилизирани пейзажи от Земята и Космоса, но и заради хората там. Самите те определят "дома" на SEEBURGER тук, като такъв, който олицетворява духа вътре в екипа.

И като казваме дом, усещането за него е дълбоко залегнало в историята на германската компания, която се занимава с разработването на интеграционен софтуер за бизнеса. Това не е изненадващо, като се има предвид, че през 1986 година фирмата е създадена като семейна в град Бретен, Германия. Историята ѝ в България започва през 1999 година с екип от четирима ентусиасти, а трима от тях продължават да работят за нея.

Снимка 510691

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

"Създадени като семейна фирма, близката, приятелска и открита комуникацията е от водещо значение за нас. Общуването на фирмено ниво е непосредствено и дистанцията между различните йерархични нива е скъсена", казва Таня Даскалова, Procurator and Head of Shared Services Center.

През последните 2 десетилетия екипът на компанията в България се разраства, като днес за нея работят над 230 специалисти в двата офиса в страната - в София и Пловдив. В екипа има разработчици на софтуер с програмен език Java, специалисти по софтуерно тестване, инженери по софтуерна поддръжка, бизнес консултанти, cloud инженери и системни администратори. Бизнесът у нас има ключово място в групата, като тук са голяма част от развойния ѝ център и глобалния ѝ център за споделени услуги.

Снимка 510687

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

"Към днешна дата в софийския офис сме 203 колеги, като целта ни е да достигнем 265 при заетата към момента площ преди да пристъпим към следващо разширение. Преди 2 години екипът ни в Пловдив се разрасна и също се премести в по-голям офис в атрактивна бизнес сграда", обяснява Георги Андреев, Procurator and Head of Development. 

"Преди да се обединим в новото ни офис пространство тук в "Изток Тауър", се помещавахме в два отделни офиса в "Младост 1" и "Младост 2". Обединението и разширението на офисите е една от предпоставките за разрастване и планиране на нови работни места", добавя Таня Даскалова. Така от средата на тази година целият екип се обединява на едно място в нов офис в бизнес сградата Bernard East Tower на булевард "Г.М. Димитров".

Снимка 510703

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

В избора на локацията участва целия екип, като от него са избрани шестима доброволци, които се нагърбват със задачата да търсят и избират подходящи офис пространства, които да отговорят на нуждите и желанията на служителите. В крайна сметка изборът пада върху Bernard East Tower до голяма степен заради местоположението ѝ, което е много комуникативно и достъпно с различни видове транспорт. Друг плюс се оказват наличието на подземен гараж и паркинг за велосипеди.

"Разширихме се от 2000 на 3000 кв.м., което ни дава значително по-голяма площ на човек. Разположени сме на трите последни офис етажи в сградата, което ни подсигурява много светлина, простор и чудесна гледка към планините и оживените софийски улици", казва Светлана Бовянски, Procurator and Head of Administration & HR, и допълва: "За нас беше важно да разполагаме с повече споделени помещения, зони за игра и отдих, светлина и хубава гледка".

Офисът придобива изцяло нов облик с помощта на Fusion Design. От SEEBURGER избират оборудването и обзавеждането от предишните им две локации да бъдат дарени на няколко организации и училища, като част от политиката им в подкрепа на добротворчеството и на каузи важни за служителите им.

Снимка 510702

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Освен че хората от екипа участват в избора на новата локация, те добавят и последните щрихи от нейната визия с изработването на картини, с които оставят своя личен отпечатък в стаите на отделните екипи. Извън помещенията с работните места на трите етажа, в офиса има разположени по-големи и по-малки конферентни зали. Деветте такива, които разполагат с място за повече хора, носят името и духа на градове, в които SEEBURGER има офиси - от Бретен, където се намира централата, през София и Пловдив, до Париж, Лондон, Амстердам, Милано, Пекин и Токио.

Снимка 510690

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Също толкова цветни и вълнуващи са т.нар. "телефонни кабинки", наричани SpaceBooths, които разполагат с място за един до трима души. Там човек може да проведе личен разговор или кратка среща с колега. Техният интериор и имена са вдъхновени от планети. Те са сред фаворитите в офиса на Цветина Парцова, която е HR Generalist в компанията. "Тук имаме цялата Слънчева система. Интериорът е в космически бохо шик и ми е любим", признава тя.

Снимка 510699

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

За работата по някои по-сложни задачи и проекти обаче човек понякога има нужда да остане насаме със себе си или да освободи съзнанието си. Цветина споделя, че най-подходящото място за това е една от залите за почивка, носеща името ZEN Space.

Снимка 510704

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

"Харесва ми, че на няколко крачки от бюрото ми има пространство, в което мога да остана сама на тихо или да си пусна моята музика, за да си събера мислите. Мога да се изтегна на някой удобен диван, да чета, да правя йога или да поиграя шах с колега. Бих казала, че мога да съм си вкъщи за малко през деня, когато поискам", усмихва се тя.

Снимка 510291

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

А какво по-хубаво от една игра на джага или пък на дартс след добре свършена работа? Когато искат да разпуснат и да се забавляват със свои колеги, работещите в офиса на SEEBURGER имат опция да избират от PlayStation, бордови игри, тенис на маса и други във Fun зоната на офиса. Именно това е мястото, където се организират разпалени състезания в офиса. А в свободното си време хората от екипа продължават да се състезават като един отбор, независимо дали става въпрос за футбол, шах или бягане.

Снимка 510694

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Приятелската атмосфера е това, което човек бързо може да усети, когато влезе в офиса на SEEBURGER в София. Заради това и Цветина е сигурна, че той впечатлява с цветния си и нестандартен дизайн, но друго в него е по-ключово. "Това, което отличава офиса ни, са хората. Споделяме специфичен дух, който трудно се описва с думи, но бързо се възприема от всички нови колеги. Заедно сме, без преструвки, помагаме си във всичко и бързо ставаме близки приятели и извън офиса", обобщава тя.

Софийските офиси в условията на COVID-19

Подобно на всички останали компании, SEEBURGER също са изправени пред промени от март месец насам в резултат на пандемията и ограничителните мерки. Новият офис, в който се намира фирмата, позволява всички изисквания, свързани с Covid, да бъдат спазвани дори при присъствие на служителите на 100%. "Към момента офисът ни е отворен за всички желаещи да работят от там, дори да идват спорадично. Предвид пътуването от дома до офиса, насърчаваме колегите си да работят отдалечено", обяснява Георги Андреев.

Първите стъпки, които от SEEBURGER предприемат в резултат на промените, е да подобрят инфраструктурата, която позволява работа от разстояние. "На корпоративно ниво се разработи регулация за спазване на всички нужни за безопасността на нашите служители - подсигурени са маски, дезинфектанти за ръце, хигиенен план. Спокойствието и сигурността на служителите ни са приоритет, затова те имат застраховка при злополука и заболяване за събития свързани с коронавирус, която покрива и консултация с психолог", добавя Светлана Бовянски.

Въпреки сложната за много сектори обстановка, компанията успява не само да запази броя на служителите си, но и да разшири екипа си. Така през последните 3 месеца там на работа постъпват 12 нови колеги.