На фона на бързорастящото търсене на растителни бургери най-големият доставчик на месо в света JBS, обяви, че може да основе нова компания, фокусирана само върху растителни продукти, предава Bloomberg.

"Месото ще бъде скъп лукс в бъдеще и хората ще трябва да се обърнат към алтернативи, които ще са по-евтини", заяви главният изпълнителен директор на JBS Жилберто Томазони. Освен това световното население нараства, като прогнозите са да достигне 10 милиарда души до 2050 г.

"Растителните продукти ще спомогнат за задоволяване на продоволствените нужди и то на на по-ниска цена", казва Томазони.

JBS е само една от многото компании, които се опитват да влязат в бизнеса със заместители на месо. Бургерите и колбасите, направени от растителни протеини напоследък стават масови. Потребителското търсене се покачи след като големи имена като Beyond Meat и Impossible Foods популяризираха вегетариански бургери, имитиращи истинско говеждо месо. McDonald"s и Starbucks също вече са добавили алтернативни месни продукти в менютата си.

Подобно на американския си конкурент Tyson Foods, и JBS навлезе на пазара с растително месо през 2019 г. Предвижда се новата й компания да се превърне в глобално предприятие.

Компанията вече има огромен отпечатък - държи около 57% от пазара на растителни бургери в Бразилия, а в Европа дъщерното й дружество Moy Park доставя растителни пилешки бургери.

JBS предлага 10 растителни продукта в над 3000 американски магазина с марката OZO, където продажбите са нараснали с 300% през миналата година.

Засега фокусът на JBS е в разработването на нови продукти. Въпреки че все още не е ясно колко ще расте търсенето на месо на растителна основа, е сигурно, че това не е просто пазарна ниша. Производството на протеин трябва да се увеличи със 70% за 30 години, за да отговори на търсенето, каза Томазони, позовавайки се на данни на ООН.