Спортистите и организаторите на Олимпийските игри в Токио през 2020 година ще имат честта да се возят на напълно автономни коли. Олимпийската факла пък ще бъде придружавана от коли, използващи системи за изкуствен интелект. Копията, гюлетата и други спортни принадлежности ще се транспортират от роботи, пише Bloomberg.

Вторият автомобилен производител в света Toyota ще предостави за Олимпиадата 3 700 превозни средства, включително десетки автомобили със самостоятелно управление, около 500 автомобила с горивни клетки и 850 автомобила с акумулаторни батерии.

Спонсор

Като основен спонсор на Олимпийските гири в Токио и автомобилен производител, изправен пред мрачно бъдеще, предвид все по-бързото отричане на бензиновите двигатели, Toyota прави всичко възможно, за да предложи на пазара стратегията си за трансформация към евентуален доставчик на транспортни услуги по заявка за потребители и предприятия, а не само като индустриален производител.

"Искаме да използваме Олимпиадата и Параолимпийските игри като основен отправна точка. 2020 година ще бъде подходящ момент да покажем нашата трансформация в компания за мобилност", посочи в интервю Масааки Ито, генерален мениджър на олимпийския и параолимпийския отдел на Toyota.

Toyota вече е навсякъде. И това се харесва на пазарите

Toyota вече е навсякъде. И това се харесва на пазарите

Гигантът от Япония натрупа нови $19 милиарда към пазарната си капитализация заради стратегията да инвестира във всичко

Toyota, Volkswagen и други производители на автомобили са изправени пред несигурно бъдеще, тъй като новите технологии и бизнес модели се ромолят по автомобилната индустрия за 2,23 трилиона долара. Почти всеки път, когато главният изпълнителен директор на автомобилния производител Акои Тойода се появи на публично място, той обяснява за стратегията на компанията да се трансформира към услугите за мобилност.

От батерии и самоуправляващи се превозни средства до лунните роувъри и компании, които пътуват с моторни превозни средства - Toyota излива над 3 милиарда долара в сделки и партньорства през последните години, за да остане конкурентна на пазара.

Автономни коли и роботи

Повече от дузина автономни коли, които Toyota нарича e-Palette, ще се движат по непрекъснат контур в рамките на олимпийското и параолимпийското селище, за да транспортират спортисти и персонал. Друго автономно задвижвано превозно средство с технология за изкуствен интелект, известно като Concept-i, ще пътува заедно с олимпийската щафета с емблематичната факла.

Toyota ще покаже различни роботи. В допълнение към робота, който ще превозва спортните принадлежности, производителят ще разполага с хуманоиден робот, робот за подпомагане на зрители с увреждания и робот за телеприсъствие, който позволява на хората да разговарят и да се виждат от разстояние.

Автомобилният гигант също така помага на правителството на Токио за това трафикът да бъде по-плавен и еко - "всичко ще бъде сведено до отделянето на минимални вредни емисии", както пишат от фирмата.

Освен в Токио Toyota също така работи с компанията Peking Automotive Group и техен модел автобус. Toyota ще осигурява системи за горивни клетки за автобусите, които ще се използват по време на зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 година.

Япония пуска система от коли без шофьори до 2020 година

Водеща световна икономика пуска система от коли без шофьори до 2020 година

Властите разработват и виртуални електроцентрали