Вълната от глобалното движение срещу Facebook #StopHateForProfit се засилва и все повече търговски гиганти се присъединяват към кампанията.

Сред последните, които се присъединяват е Rakuten Viber, едно от водещите приложения за безплатна комуникация. Компанията заяви, че преустановява всякакви бизнес отношения с Facebook. Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, казаха от компанията.

"Поради неспособността на Facebook да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч, Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа. Компанията преустановява официално бизнес отношенията си с Facebook, за да защити своите над 1 милиард потребители", заяви компанията в свое прессъобщение.

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във Facebook да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на Facebook да защити потребителите от омразна реч. Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Facebook, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber, казват още от компанията. Тя заявява, че с действието си, подкрепя движението #StopHateForProfit и прекратява всички взаимоотношения с Facebook.

Защо гиганти като BMW, HP, Pepsi и много други може да обърнат гръб на Facebook?

Защо гиганти като BMW, HP, Pepsi и много други може да обърнат гръб на Facebook?

Причината е, че според тях социалната мрежа разпространява дезинформация

"Facebook продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, Facebook стигна твърде далеч. Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата.", сподели Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Viber.

Освен Viber и Verizon, най-големият мобилен оператор в САЩ, спира всички рекламни договори с Facebook и Instagram.

Според Говорител на компанията решението се отнася както за Facebook, така и за Instagram. Те последваха други компании, включително Ben & Jerry, Patagonia и REI, които заявиха преди дни, че ще прекратят рекламата в платформите.

По информацията на компанията за маркетингова анализи Pathmatics Verizon е похарчила 406 600 долара за реклами в Instagram за месец. Фирмата заяви, че Verizon е похарчила 1,460 милиона долара във Facebook за същия период.