Световноизвестният бранд Victoria's Secret е основан през 1977 г. от американския бизнесмен Рой Реймънд. Той е вдъхновен от идеята си да създаде място, където мъжете да се чувстват комфортно при пазаруване на бельо. Към 1982 г. компанията е реализирала над 4 милиона долара годишни продажби, но според доклади по онова време тя е била близо до фалит.

През 1982 г. L Brands придобива шестте магазина на Victoria's Secret и каталога му за 1 милион долара. Основателят на компанията Лесли Уекснър бяга от визията на Реймънд и иска да създаде магазин, който да е насочен към жените, а не към мъжете.

По онова време той следи отблизо европейския пазар на бельо и се стреми да донесе тази естетика в САЩ. Така се ражда по-достъпна версия на европейската престижна марка "La Perla" - бельо, което изглежда луксозно и скъпо, но е на достъпна цена.

До началото на 90-те години Victoria's Secret се превръща в най-големия търговец на бельо в САЩ, с 350 магазина на национално ниво и продажби над 1 милиард долара.

Марката започва да надгражда имиджа си през следващите няколко години. През 1995 г. се ражда прочуто годишно ревю. Шоуто, ръководено от Ед Разек (дългогодишен главен маркетинг директор на L Brands), става емблематична част от имиджа на марката. През 1999 г. предаването се излъчва за първи път онлайн и предизвиква фурор.

Междувременно марката пуска и някои от най-известните и най-успешните си продукти в света на дамското бельо.

Компанията майка на Victoria's Secret отчита близо 40% по-малко продажби

Компанията майка на Victoria's Secret отчита близо 40% по-малко продажби

Общите продажби на Victoria's Secret паднаха с 46% до $821,5 милиона

Всяко следващо ревю става все по-пищно. През 2000 г. например моделът Жизел Бюндхен премина по подиума с тогавашния най-скъп елемент на бельо, създаван някога- инкрустиран с диаманти и рубини "Fantasy Bra" на стойност 15 милиона долара.

Същата година Шарън Джестър Търни става изпълнителен директор на Victoria's Secret, оглавявайки каталожния бизнес.

Търни иска да направи визията на каталога по-скоро в стил Vogue, отколкото Playboy. Тя става главен изпълнителен директор на цялата марка през 2006 г. По време на двегодишното й ръководство компанията процъфтява. Продажбите се увеличават със 70% до 7,7 милиарда долара.

През 2016 г. Търни внезапно се оттегля. Нейн наследник е и Уекснър, който става временен главен изпълнителен директор.

Той прави поредица от промени: премахва каталога, банските и облеклото, за да се съсредоточи единствено върху.

Той разделя марката на три - Victoria's Secret Lingerie, Victoria's Secret Beauty и Pink. Назначава изпълнителен директор за всяко подразделение. Ян Сингър става главен изпълнителен директор на Victoria's Secret Lingerie през септември 2016 г.

Между 2015 и 2018 г. продажбите започват да намаляват. Междувременно се появяват повече марки като като Aerie, ThirdLove и Lively, с т.нар. "plus size" модели.

Скандал около продажбата на Victoria's Secret

Скандал около продажбата на Victoria's Secret

Кандидат-купувачът иска да се откаже, собственикът го обвинява в извиване на ръце

По това време Victoria's Secret е обвинена, че не се приспособява към промените на времето. Между 2016 и 2018 г. пазарният дял на марката в САЩ е спаднал от 33% на 24%.

Ежегодното им модно ревю също става обект на критики, а зрителската аудиторрия намалява. През ноември 2018 г. водещият на шоуто Ед Разек прави противоречиви коментари относно транссексуалните модели и "plus size" моделите.

По-малко от седмица след коментарите на Разек, Сингър подава оставка. Той е заменен от Джон Мехас, който поема поста в началото на 2019 г.

Малко по-късно Уекснър наема първия транссексуален модел. Същият ден Уекснър обяви, че Разек подава оставка.

През февруари 2020 г. компанията обяви, че Уекснър ще се оттегли от поста председател и главен изпълнителен директор на L Brands, но ще остане почетен председател, както и в борда на директорите. В същото време стана ясно, че 55% от акциите на Victoria's Secret се продават на частната компания Sycamore Partners.

Милиардерът зад Victoria's Secret обмисля продажба

Милиардерът зад Victoria's Secret обмисля продажба

Решението се очаква скоро

През март 2020 г. пандемията от коронавирус принуди Victoria's Secret да затвори магазините си. В края на април 2020 г. Sycamore завежда дело за отказ от сделката, като твърди, че действията на Victoria's Secret, предприети по време на пандемията за затваряне на магазини, намаляване на новия асортимент и неплащане на наем за месец април, са в нарушение на споразумението, което двете страни са сключили през февруари.

L Brands незабавно излиза с изявление, в което се казва, че прекратяването на споразумението е "невалидно" и че ще използва всички правни средства за защита, за се спази сделката. На 4 май 2020 г. L Brands обяви, че сделката със Sycamore официално се е разпаднала и че е стигнало до "взаимно споразумение" със Sycamore за "прекратяване" на сделката.

Компанията сменя мениджърския си екип и обявява, че ще се съсредоточи върху действия за намаляване на разходите. Окончателно са затворени 250 магазина на Victoria's Secret и Pink през 2020 г. в САЩ и Канада.

През втората половина на 2020 г. марката започва да се възстановява, отчасти заради повечето продажби онлайн.

По-късно Bloomberg съобщи, че L Brands е възобновил дискусиите за продажбата на марката за около 3 милиарда долара. Но през май L Brands сложи край на спекулациите и заяви, че вече не търси купувач и ще раздели компанията на две.