Вторият най-голям мобилен оператор в света Vodafone се извинява на клиентите си, след възникването на грешка, станала причина за начисляване на огромни сметки на клиенти, използващи роуминг.

Клиенти на компанията, използващи мобилната мрежа на оператора в роуминг, получиха сметки до 10 000 паунда. Това доведе до спирането на услугите, което от своя страна създаде паника след потребителите.

В постове в социалните мрежи клиенти обясняват как нито могат да използват телефоните си заради рекордните сметки, нито могат да се свържат с оператора. Потребителите също така получили известия, че интернетът им зад граница е свършил, въпреки че същите са имали още данни по план.

Брюксел одобри мегасделката на Vodafone за $22 милиарда

Брюксел одобри мегасделката на Vodafone за $22 милиарда

Вторият най-голям мобилен оператор в света купува част от бизнеса на Liberty Global

Според оператора проблемът е причинен от техническа грешка.

Според регламентите на ЕС от 2017 година потребителите могат да използват минутите, текстовите съобщения и интернета си по план, когато пътуват в ЕС, без това да се заплаща допълнително. Въпреки това клиентите сигнализират за натрупани сметки в роуминг от по стотици, дори десетки хиляди паунда и то само за период от 12 часа.

Анди Пърч разказва пред BBC, че в неделя, само 24 часа от започването на почивката му в Малта, той е изпаднал в шок - получил текстово съобщение от Vodafone, с което операторът го информира, че е похарчил 4 903 паунда в графа "допълнителни такси".

За да не му позволи натрупването на дори по-голяма сметка, от Vodafone му съобщават, че му спират обажданията, съобщенията и интернета. Когато Пърч влиза в акаунта си във Vodafone с помощта на хотелския Wi-Fi, той разбира, че има още 14,2 GB данни в роуминг по план.

Потребителите се оплакват най-вече от това, че дори след изясняването на ситуацията, от компанията не са направили нищо по въпроса. Някои клиенти разчитали на телефоните си за работа, което допълнително ги е ощетило.

"Много съжаляваме, че някои клиенти не можаха да използват телефоните си вчера в роуминг. Това се дължи на техническа грешка, която сега поправяме. Някои клиенти получават грешни съобщения за фактуриране. Работим за тях с приоритет и премахваме грешки от акаунтите им. Клиентите няма да бъдат таксувани и няма нужда да се притесняват да се свързват с нас", пишат от Vodafone.

Към момента не става ясно дали операторът ще обезщети засегнатите лица.

Vodafone изкарва телефонните си кули в нова компания

Vodafone изкарва телефонните си кули в нова компания

Новата фирма ще управлява 61 700 антени в 10 държави