През последните няколко месеца дузина компании в Индия се състезават да придобият местен производител на масла с впечатлаващо големи задължения, разказва сайтът Quartz.
Едни от големите имена в бизнеса в страната наддават, за да купят компанията Ruchi Soya, която има 30-годишна история и 2 милиарда долара дългове зад гърба си. А интересът към нея е толкова голям, че вече надхвърля границите на Индия и един от лидерите в агробизнеса в Азия - сингапурската Wilmar Group, също иска да бъде новият й собственик.
Като се имат предвид задълженията на дружеството обаче изглежда доста любопитно защо има толкова много желаещи да го купят.
Според анализаторите в Азия основната причина за това е доброто портфолио с разпознаваеми марки на Ruchi Soya на пазара в региона, както и нейната изградена мащабна инфраструктура за производство.
Освен това тя притежава големи плантации за добиване на палмово масло в шест щата в Индия.
Тя е и в топ 3 на най-големите компании на пазара на различни масла за ядене в Индия, чийто пазар е един от най-потенциалните на континента.
В детайли Ruchi Soya се занимава с отглеждането на маслодайни растения и рафинирането на различни видове масла от зеленчуци, като ги прави ядливи. Освен това тя прави продукти от соя и продава популярните в Азия марки Nutrela, Ruchi Gold, Ruchi Star, Sunrich и Mahakosh.
Освен продажбите на вътрешния пазар компанията изнася и за други държави, като експортът й за миналата година възлиза на 202 милиона долара.
Експертите обясняват, че привобиването на Ruchi Soya гарантира на купувача незабавен достъп до множество разпознаваеми марки, както и до няколко различни пазара.