Гиганти като Coca-Cola, J. M. Smucker Company, Diageo, Mars, HP, CVS Health и Verizon, ще продължат да спират рекламите си във Facebook след официалния край на бойкота на платформата, пише CNBC.

Кампания, наречена "#StopHateForProfit" призова рекламодателите да бойкотират Facebook за месец юли. Някои компании заявиха, че са паузирали рекламите само във Facebook за юли. Други казаха, че ще го направят до края на годината, а трети обявиха бойкот и на други компании в социалните медии като Twitter и YouTube на Alphabet. Като цяло повече от 1000 групи и компании взеха участие в бойкота, като целта беше да се окаже натиск върху Facebook да предприеме по-строги стъпки, за да спре разпространението на реч на омразата и дезинформация на своята платформа.

Въпреки че движението може да е ударило репутацията на Facebook, не изглежда да има голямо влияние върху приходите.

В резултатите за второто тримесечие миналата седмица Facebook изброи бойкотите на основните рекламодатели като фактор, който ще повлияе негативно на приходите през това тримесечие. И все пак компанията заяви, че годишният й темп на растеж на приходите от реклами през първите три седмици на юли е в съответствие с нивото на растеж на рекламните приходи от второто тримесечие на годината от 10%.

Накратко, Facebook сигнализира на инвеститорите, че бойкотите няма да окажат голямо влияние на приходите от реклама и ще продължат да растат, въпреки тях.

Според платформата за маркетинг изследвания Pathmatics, топ 100 рекламодатели в САЩ на платформата Facebook през юли 2020 г. са похарчили общо 338,2 милиона долара, докато топ 100 рекламодатели в САЩ през юли 2019 г. са изразходвали 389 милиона долара, въпреки че трябва да се отбележи, че много маркетингови бюджети също са намалени на фона на пандемията.

Но Facebook все по-малко разчита на големите рекламодатели, тъй като базата му за рекламодатели нараства. Миналата седмица компанията заяви, че топ 100 рекламодатели представляват 16% от общите й приходи от реклама от 18,3 милиарда долара през второто тримесечие, което е по-нисък процент спрямо година преди. Компанията казва, че има повече от 9 милиона рекламодатели на своята платформа, предимно малки предприятия.

Говорител на Facebook заяви, че компанията не предоставя данни на Pathmatics и оценките на фирмата са "ограничени".

Зукърбърг разгневи рекламодателите и организациите, които бойкотират Facebook

Зукърбърг разгневи рекламодателите и организациите, които бойкотират Facebook

Те посикаха 10 промени, които засягат всеки аспект на функционирането на Facebook

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг не изглеждаше много смутен от бойкота, изказвайки предположение е, че всички тези рекламодатели ще се върнат в платформата скоро. Миналата седмица компанията публикува публикация в блог, в която излага действията на компанията по въпросите на гражданските права.

"Зукърбърг все още не е подходил към типа смислени действия, които искаме да видим",казват представители на кампанията. Миналия четвъртък "Stop Hate for Profit" заяви, че движението нараства в Европа и в други области и има "изрични ангажименти" от рекламодателите да в бъдеще.Организацията не предостави конкретни данни в писмото за нови рекламодатели, присъединили се към бойкотите в Европа. Те също така заявиха, че много компании не са готови да се върнат към платформите на Facebook.

Тези компании включват Honda, Ben & Jerry"s, Diageo, Henkel, HP, Volkswagen и много други.

Въпреки проблемите с рекламодателите, Facebook отчете ръст на печалбата

Въпреки проблемите с рекламодателите, Facebook отчете ръст на печалбата

През настоящото тримесечие обаче ръстът на постъпленията ще е потиснат, а активните потребители ще са в плато, очакват от компанията