Adobe Systems Inc постигна сделка за закупуването на Marketo Inc. в сделка за $4,75 милирда, съобщиха от компаниите. Досега тя бе собственост на Vista Equity Partners LLC, които я придобиха през 2016 г. за $1,8 милиарда.
Marketo създава маркетинг софтуер, който компаниите използват, за да намерят нови потребители и да ги достигнат чрез електронна поща, текстови съобщения, социални мрежи и други компании. Тя предлага и аналитични услуги.
Adobe, компанията зад Photoshop, отдавна търсеше начин да разработи софтуерен пакет, който включва реклама, анализ и е-търговия. Приложенията за B2B маркетинг ще помогнат на бизнеса с дигитален маркетинг на Adobe, който предлага базирани в "облака" услуги за създаването, управлението и анализа на рекламни и маркетинг кампании.
Marketo, основана през 2006 г., генерира приходи от около $321 милиона през 2017 година. Очаква се сделката да приключи през четвъртото тримесечие на фискалната година на Adobe. Това е най-голямото споразумение на Adobe, след като през 2005 г. придоби Macromedia Inc. за $3,4 милиарда.
Досегашният главен изпълнителен директор на Marketo Стив Лукас ще се присъедини към управленския екип на Adobe.