Apple води преговори с минни компании за дългосрочни доставки на кобалт. Технологичният гигант иска да купува метала директно от добиващите го, за да избегне потенциален недостиг, породен от бума на електромобилите.

Кобалтът е един от най-актуалните метали и ключов елемент от батериите на смартфоните и електромобилите. Въпреки че производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на кобалт за батериите на устройствата си, за покупката му отговаряха доставчиците на Apple, които произвеждат батериите й.

Най-важният метал за електромобилите идва от тази африканска държава

Най-важният метал за електромобилите идва от тази африканска държава

Батериите не могат без кобалт

Технологичният гигант се стреми да гарантира стабилни доставки на метала за батериите на своите iPhone и iPad, тъй като бързият ръст на търсенето на батерии за електрически автомобили заплашва да създаде недостиг на суровината. Около 1/4 от световната продукция на кобалт се използва за прозводството на смартфони.

Apple иска да сключи договори за осигуряването на няколко хиляди метрични тона кобалт годишно в продължение на 5 години или повече. Преговорите с минните компании са в ход от няколко месеца.

Една от най-бедните страни смята да забогатее от "петрола на 21 век"

Една от най-бедните страни смята да забогатее от "петрола на 21 век"

Държавата се възползва от големите си залежи от най-актуалния и ценен метал

В края на миналата година изпълнителният директор на Glencore Айвън Гласенбърг спомена производителят на iPhone сред няколкото компании, с които минната компания преговаря за доставки на кобалт.

Apple ще се конкурира с производителите на автомобили и производителите на батерии, за да си осигури дял доставките на кобалт. Големи компании от BMW и Volkswagen до Samsung се стремят да подпишат дългогодишни договори за доставка на редкия метал, за да изпълнят амбициозните цели за производство на електромобили.

Samsung иска стария ви телефон, за да захрани новия ви автомобил

Samsung иска стария ви телефон, за да захрани новия ви автомобил

Как световните гиганти ще се справят с растящата цена на кобалта?

Засега не са обявени големи сделки, въпреки че шефът на доставките на BWM наскоро обяви пред вестник FAZ, че компанията е близо до сключването на сделка за до 10-годишна доставка на най-актуалния метал.

Кобалтът е основна съставка в литиево-йонните батерии на смартфоните. Докато за производството им е необходим около 8 грама рафиниран кобалт, батерията за електрически автомобил изисква над 1000 пъти повече. Големите производители на смартфони са сред най-сериозните потребители на редкия метал, като само Apple има около 1.3 милиарда устройства.

Мед, кобалт, литий - шампионите на пазара на метали

Мед, кобалт, литий - шампионите на пазара на метали

Частният капитал активно инвестира в тях, очаква нови печалби

Верига за доставки

Цената на метала се увеличи над 3 пъти през последните 18 месеца, достигайки над 80 000 долара на метричен тон. 2/3 от доставките идват от Демократична република Конго, където никога не е имало мирен преход на властта, а детският труд все още се използва в някои части на минната промишленост.

През последните години Apple засили ангажираността си с доставчиците на кобалт, след като произходът на метала във веригата й за доставки беше подложен на проверка от групи за защита на правата на човека.

Тъмната страна на бума на електромобилите

Тъмната страна на бума на електромобилите

Деца от втората най-бедна страна в света копаят ценен метал с ръце

"Амнести интернешънъл" твърди в свой доклад, че китайските доставчици на Apple и Samsung Electronics купуват кобалт от мини, които разчитат на детски труд.

Миналата година Apple за пръв път публикува списък на компаниите, които й доставят ценния метал и обеща да не използва кобалт от малките мини в Конго, докато не се увери, че в тях се спазват трудовите стандарти.

Apple, LG, Microsoft, Samsung и Sony са свързани с кобалт, добиван от деца в Конго?

Какво обедини Apple, LG, Microsoft, Samsung, Sony?

Нов доклад прави разкрития за една цяла индустрия