Бившият собственик на групата на bTV - американският телекомуникационен гигант AT&T се готви за нова мегасделка. Компанията е близо до постигането на споразумение с Discovery, което може да доведе до създаването на гигант в стрийминг услугите в сделка за 150 милиарда долара, съобщава BBC.

Обединение между двете групи ще събере едно от най-големите холивудски студиа и каналите на Discovery под една шапка. Към момента AT&T е собственик на CNN, HBO и Warner Bros, след като придоби тези и други марки в сделката с Time Warner през 2018 година.

AT&T придобива Time Warner за $85 милиарда

bTV стана част от мегасделка за създаването нов телекомуникационен и медиен гигант в САЩ

Сливането получава зелена светлина към края на 2017 година

Именно след нея европейската Central European Media (CME), част от която е са медиите около bTV, стана част от новия обединен гигант. Дълго време, след като се търсеше купувач за CME, през есента на 2019 година стана ясно, че неин нов собственик ще бъде инвестиционната компания PPF Group, собственост на чешкия милиардер Петр Келнер.

Днес сливане между AT&T и Discovery означава, че нов огромен играч ще се опита да навлезе на един вече доста натоварен пазар. "В тази надпревара при стрийминг услугите AT&T прави офанзивен стратегически ход в опит да увеличи съдържанието си в битката срещу Netflix, Disney и Amazon", коментира анализаторът от Wedbush Securities Дан Ивс.

"Придобиването на Time Warner и на перлата в короната HBO беше първата стъпка от тази стратегия", допълва той.

Официално: Келнер купува bTV в сделка за над 2 милиарда долара

Официално: Келнер купува bTV в сделка за над 2 милиарда долара

Чешкият бизнесмен навлиза наведнъж на 5 пазара, сред които и българския

Сделката би създала ново бизнес направление, което ще бъде отделено от AT&T и може да бъде оценен на 150 милиарда долара, изчисляват от Financial Times. Тя ще събере в една група гигантът в киноиндустрията Warner Bros и популярната със своите телевизионни канали с документални филми Discovery.

Warner Bros е и собственик на HBO, която от своя страна предлага стрийминг услуги и има около 64 милиона абонати в световен мащаб. Към момента компанията изостава сериозно зад гигантите в индустрията Netflix и Disney+, които имат съответно 208 и над 100 милиона абонати.