Електронната търговия може на пръв поглед да не е на нивата от времената на локдауните, но даже след COVID-19 хората продължават да правят огромен процент от покупките си онлайн - особено когато става въпрос за скъпи артикули, които идват от чужбина. Това дава сериозен бизнес както на е-магазините, така и на компаниите, които им осигуряват трансграничната логистика.

На този пазар една от най-динамично развиващите се компании в региона е българска - русенската euShipments, която в рамките на половин година обяви второ международно придобиване. В нейната група сега влиза румънската Helpship.

От euShipments коментираха пред Money.bg, че, въпреки сложната икономическа ситуация по света и у нас, няма да променят стратегията си за експанзия и навлизане на нови пазари.

Контекст: euShipments е на пазара от 2012 г. Основният ѝ център е в Русе, но през 2022 г. компанията удвои капацитета си с нов собствен склад в Будапеща. Мрежата ѝ обхваща над 27 европейски държави и оперира с 12 фулфилмънт центъра на стратегически локации по целия континент.

BlackPeak Capital инвестира до €7,5 милиона в българската платформа euShipments

BlackPeak Capital инвестира до €7,5 милиона в българската платформа euShipments

Набраният капитал ще бъде използван за ускоряване на растежа

През миналата година euShipments привлече инвестиция до 7,5 млн. евро от фонда BlackPeak Southeast Europe Growth Equity Fund. BlackPeak Capital е стратегически партньор на логистичната компания, която беше включена в списъка на FT за най-бързо развиващите се компании в Европа за 2023 г.

В началото на годината от euShipments обявиха придобиването на хърватския лидер в доставките от онлайн търговия Pick&Pack.

Русенската euShipments планира да приключи годината с придобивания в 4 държави

Българският лидер в логистиката за е-търговия планира да приключи годината с придобивания в 4 държави

Със стотици клиенти и милиони обработени пратки, компанията се е прицелила към високи позиции на европейския пазар

Детайли: Румънската Helpship е основана през 2019 г., като стъпва върху успешен онлайн магазин и има склад близо до границата с Унгария. Всеки месец тя обработва по над 80 000 онлайн поръчки.

Основателят и изпълнителен директор Стефан Попа ще продължи да управлява компанията, която ще функционира с помощта на ресурсите на euShipments. Така румънските онлайн търговци ще имат на разположение услуги от над 50 европейски куриерски компании с над 600 метода на доставка в чужбина.

В Борда на директорите на компанията ще влязат изпълнителният директор на euShipments Светлозар Димитров и и търговският директор Вихрен Бисет.

От друга страна: Международната експанзия на euShipments идва в сложно време. "Политико-икономическата обстановка на глобално ниво оказва своето влияние и на eCommerce сектора и свързаните индустрии. Имаме наблюдения върху пазарите в Европа, като ситуацията действително не е благоприятна нито за нашите клиенти, нито за партньорите ни", признава пред Money.bg съоснователят и финансов директор на euShipments Лора Димитрова.

Снимка 603161

Източник: euShipments

Как посрещат предизвикателствата? Според другия съосновател и изпълнителен директор - Светлозар Димитров, компанията успява да се справи в условията на свиване на B2C продажбите и висока инфлация чрез активна работа в няколко направления - оптимизиране на връзките между клиентите и мрежите на куриерските партньори в Европа, активиране на нови пазари и услуги (методи за доставка, наложен платеж и др.) и по-агресивни маркетинг и търговски компании.

"В период, когато повечето компании в различни индустрии се свиват, ние обявихме най-ниските си до момента цени за доставка (и най-кратки транзитни времена) до държавите от Западна Европа. Така целим да стимулираме всички наши клиенти и да им помогнем да са по-конкурентоспособни от всякога", подчертава Димитров.

Светлозар Димитров

Източник: euShipments

Светлозар Димитров

Затова и по-рано заявената от компанията амбиция за придобивания в общо 4 държави през 2023 г. остава непроменена.