Carrefour SA ще продаде 80% от подразделението си в Китай срещу 4,8 милиарда юана ($698 милиона) в кеш на местния търговец на дребно Suning.com Co., пише Bloomberg.

Компанията от Франция дълго време търсене партньор в Поднебесната империя, след като дейността ѝ там не се развиваше според очакванията. Въпреки успеха си от първите години на работата си там, веригата не успя да се нагоди към променящия се пазар и навлизането на електронната търговия.

Carrefour съкращава още 1 200 души

Carrefour съкращава още 1 200 души

Компанията иска да спести €2,8 милиарда до 2020 година

Carrefour ще запази 20% дял в китайския бизнес, който миналата година генерира нетни продажби от €3,6 милиарда (28,5 милиарда юана), както и две места от 7-членния борд. Оценката на бизнеса е 0,2 пъти продажбите за 2018 г., при стандартно за индустрията 0,8 пъти.

Все повече европейски и американски ритейлъри намаляват дейността си в Поднебесната империя или намират местен партньор, за да останат конкурентоспособни.

Carrefour навлезе в Китай през далечната 1995 г. и се превърна в един от първите чуждестранни брандове, който успя да си спечели любовта на потребителите. В последните години обаче те все по-често избират да направят покупките си през мобилния телефон.

За Suning, която продава основно електроника, сделката ще намали разходите за доставка и ще увеличи маржа. След обявяване на подписаното споразумение, акциите на френската компания се покачиха с 2,9 процента, а на китайската - с до 6,5 процента. 20% дял в Suning притежава Alibaba.

Двама инвеститори направиха оферта за Metro, оценявайки компанията на €5,8 милиарда

Двама инвеститори направиха оферта за Metro, оценявайки компанията на €5,8 милиарда

В последните години търговецът губи дял