Технологичната компания от Силициевата долина с български корени Leanplum ще бъде придобита от глобалния лидер в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти CleverTap. Новото име на компанията ще е съчетание от настоящите им имена.
Подписаните окончателни споразумения за пълно придобиване от страна на CleverTap са за неразкрита към момента сума. Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на годината.
Lеаnрlum e ocнoвaнa пpeз 2012 г. в Caн Фpaнциcĸo oт бългapинa Moмчил Kюpĸчиeв. Компанията има офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур, а най-големият от тях се намира в София. В българския офис на Lеаnрlum работят окло 65 души като се предвижда увеличение на броя им още в следващите месеци, като се очаква те да нараснат с 20% до края на годината.
"Интересен факт за Leanplum е, че всеки пети от екипа се е върнал у нас от чужбина, именно за да стане част от компанията. CleverTap ще продължи тази мисия, като създава работни места за инженери на световно ниво в София и привлича таланти от целия регион", отбелязват от компанията.
Сделката е ключова за технологичната екосистема у нас, а плановете на CleverTap са софийският офис да бъде един от основните развойни центрове на компанията заедно с екипите в Мумбай.
Сливането ще увеличи с близо 35% приходите на CleverTap. А плановете на компанията са годишните й приходи да достигнат 100 милиона долара до края на 2022 година и да нарасне 10 пъти в следващите пет години.
Мобилните приложения, които ползват технологиите на CleverTap и Leanplum в момента, са инсталирани на над 3 милиарда смарт телефони, или всеки втори на планетата.
"Радвам се, че ще предоставим комбинирани и цялостни възможности на клиентите на Leanplum по целия свят", коментира Момчил Кюркчиев, съосновател и главен продуктов директор на Leanplu.
След обединението CleverTap и Leanplum ще работят с брандове в дигиталните бизнеси, за да им помогнат да увеличават ангажираността и себестойността на клиентите си, като направят всяко потребителско изживяване индивидуално, уместно и в правилния контекст в реално време.
"И CleverTap, и Leanplum са изградени специфично за мулти-канален свят, ориентиран към мобилни устройства. Придобиването съчетава платформи и екипи, за да предостави най-добрите инструменти за анализ на поведението, сегментиране и ангажираност, които ще позволят на дигиталните марки да изградят ценни и дългосрочни отношения със своите потребители. Нашата комбинирана сила ще промени изцяло "играта" в сегмента за ангажиране на потребителите и осигуряване на приходи и ще бъде с огромна стойност за нашите клиенти. Много съм развълнуван да приветствам Leanplum в семейството на CleverTap", казва Сунил Томас , съосновател и изпълнителен председател на CleverTap.