Изходът от две срещи в Япония тази седмица ще разяснят дали Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и Renault ще съживят плановете си за сливане на стойност $40 милиарда, пише The Wall Street Journal.

По-рано този месец Fiat Chrysler оттегли предложението си към Renault, след като правителството на Франция поиска повече време, за да убеди японския партньор Nissan Motor Co. да подкрепи сделката.

Във вторник акционерите на Nissan се събират на годишно събрание и ще гласуват по предложение за радикални промени в борда. Ако бъдат одобрени, Nissan ще получи възможност да назначи мнозинството директори, които - поне на това се надяват във Франция - биха били по-склонни да обмислят сделката стратегически, вместо през призмата на обтегнатите отношения в алианса.

По-късно през седмицата френският президент Еманюел Макрон ще обсъди 20-годишните бизнес връзки между двата производителя с японския премиер Шинцо Абе.

Мениджърите в трите компании остават отворени към идеята за сделка. Анализатори сочат, че логиката зад сливане на FCA и Renault е налична и непроменена, имайки предвид цикличността на автомобилния бизнес, намаляващите продажби в световен мащаб и огромните разходи за постигане на намаляване на замърсяването и инвестициите в електромобилност и автономно шофиране.

Сливане на FCA и Renault ще създаде третия най-голям автомобилен производител в света и вероятно ще спести по €5 милиарда годишно н адвете компании.

Директорите в Renault са оптимистично настроени към изхода от срещата на акционерите в Renault, както и че той ще помогне за подновяване на дискусията с FCA. Желанието на Nissan е за повече независимост от Renault, която притежава 43,4 процента в японската компания - при 15% без права за гласуване, които Nissan има в Renault. Производителят от Страната на изгряващото слънце иска да намали дела на френската компания до поне една трета от капитала.

Сделката между Fiat и Renault е жива - и зависи от намаляване на дела в Nissan

Сделката между Fiat и Renault е жива - и зависи от намаляване на дела в Nissan

Париж даде силен коз в ръцете на японската компания