Испанската платформа за доставка на готова храна и хранителни продукти Glovo, която само преди няколко месеца навлезе на българския пазар, ще бъде новият собственик на Foodpanda у нас и на още няколко пазара в региона.

Компанията е сключила няколко сделки с Delivery Hero, която е собственик на Foodpanda у нас и оперира под още няколко бранда на Балканите. Според договорените условия Glovo ще придобие Foodpanda в България и Румъния, Donesi в Сърбия, Босна и Херцеговина и Черна гора, както и Pauza в Хърватия.

Общата стойност на транзакцията е в размер на 170 милиона евро, става ясно от официално съобщение на компанията. От дружеството посочват, че процесът по придобиване трябва да приключи в следващите няколко седмици, като преди това е необходимо да бъдат получени регулаторните разрешения. 

"Винаги е било ключово за дългосрочната ни стратегия да се фокусираме върху пазари, на които виждаме ясни възможности да бъдем водещи и където можем да развиваме устойчив бизнес. Централна и Източна Европа е много важна част от този план", посочва главният изпълнителен директор на Glovo Оскар Пиер.

Glovo привлече над €400 милиона инвестиции и достигна оценка от €2 милиарда

Новият конкурент на Foodpanda и Takeaway у нас вече струва €2 милиарда

Сред големите акционери в компанията са Delivery Hero, Alibaba и SoftBank

"Регионът напълно е приел платформите за доставка при поискване и ние сме щастливи да засилим и увеличим нашето присъствие в държави, които продължават да показват огромен потенциал за развитие", допълва той.

Испанският старт-ъп Glovo е основан през 2015 година в Барселона. Основно той се занимава с доставки на готова храна, но също така и на хранителни, фармацевтични продукти и други. Компанията има близо 3460 служители към 2020 година.

В България компанията започна да предлага услугите си от началото на тази година. В съседна Румъния тя оперира от по-рано, като развива дейност на 32 пазара в северната ни съседка.

Към 2019 година Glovo оперираше на над 20 пазара, но поради финансови затруднения през изминалите 12 месеца тя се изтегли от Турция и редица пазари в Латинска Америка и Северна Африка, като основната част от бизнеса ѝ остана концентрирана в Южна и Източна Европа.