Най-голямата частна компания в хранително-вкусовата промишленост в Полша разширява бизнеса си в България. Maspex е финализирала покупката на "Акварекс-В" АД, която бутилира минералната вода "Велинград". Сделката бе обявена на сайта на полското дружество, а стойността е неизвестна.

Проверка на Money.bg в Търговския регистър посочва, че промяната в управлението на дружеството е вече факт. Досега компанията бе собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски чрез "Столарски и синове" ЕООД, която притежаваше 99,84% от капитала.

Като представители на дружеството сега са посочени членът на Управителния съвет на Maspex Януш Ковалски и прокуристът Теодор Радков.

Придобиването е 19-тото в историята на Maspex, която е собственик и на соковете Queen's от 2005 г. Полската компания работи в България от 1998 г. и е втората у нас по пазарен дял при соковете и нектарите с около 20%. От дружеството посочват, че пазарът на минералната вода в България е "перспективен" и обещават разширение и модернизация на съоръженията във Велинград.

Белгийска компания купува "Девин" за 120 млн. евро

Белгийска компания купува "Девин" за 120 млн. евро

Spadel има бизнес в Белгия, Холандия, Франция и Великобритания

"Влизаме в нов сегмент на български пазар - сегмент, който расте и ще продължава да расте. Миналата година инвестирахме и в Румъния, където купихме минералната вода Rio Bucovina и това бе добро решение", казва Кшищоф Грабовски, президент на борда на директорите.У нас компанията държи още соковете Tedi, марката за капучино и горещ шоколад LaFesta и чая Ekland.

Пазарът на бутилирана вода в България е доминиран почти изцяло от български производители. Годишно, той расте с около 5%, а Maspex очаква до 2021 г. той да нарасне с 11%.

"Акварекс-В" АД има договор за концесия на находището "Велинград-Чепино" до 2025 г. В компанията работят общо 16 души, 9 от които са заети в производството. Финансовият отчет на дружеството сочи, че през 2016 г. приходите от продажби са се повишили с 13% до 1,375 млн. лв., а оперативните разходи са набъбнали със 128 процента до 1,343 млн. лв. Печалбата преди лихви, данъци и амортизация е 54 хил. лв. През 2016 г., чрез заем към компанията-майка, е придобита нова поточна линия. Задълженията на дружеството към края на миналата година са 2,802 млн. лв.

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Или ето защо е важно да знаете повече за промените в Закона за храните