Британските регулатори спряха мегасделката между две от най-големите супермаркет вериги в страната, предава световните медии. Walmart искаше да продаде британския си бранд Asda на Sainsbury's срещу $9,4 милиарда.

Сливането щеше да създаде гигант с 2 800 магазина и общи годишни продажби от около $66 милиарда.

Според регулатора обаче, сделката ще доведе до по-високи цени за потребителите и по-ниско качество на стоките.

Компаниите обещаха точно обратното: Sainsbury's заяви, че ще намали цените на редица ежедневни продукти с 10 процента през първите три години след сливането, както и на горивата по техните бензиностанции. "Блокирането на сделката вади £1 милиард от джобовете на потребителите", казва главният изпълнителен директор на веригата Майк Куп.

Ако сделката бе одобрена, Asda-Sainsbury's и Tesco щяха да владеят 60 процента от пазара.

Aldi и Lidl завладяват все по-успешно пазара на Острова

Aldi и Lidl завладяват все по-успешно пазара на Острова

Двата дискаунтъра разширяват влиянието си за сметка на конкурентите