Националният превозвач на Сингапур Singapore Airlines купува 39 големи пътнически самолета Boeing за 13.8 милиарда долара. Поръчката ще бъде финализирана по време на посещението на сингапурския премиер Лий Хсиен Лонг във Вашингтон следващата седмица, съобщава Reuters.

Авиокомпанията ще купи 20 големи самолета Boeing 777-9 и 19 броя Boeing 787-10, като част от плановете за модернизация на флота си през следващото десетилетие. Предстои сделката да бъде финализирана и поставена в книгата за поръчки на Boeing на името на Singapore Airlines. Има известен шанс някои от самолетите вече да са в процес на производство.

Лий каза пред CNBC, че се надява да бъде подписано споразумение с Boeing, за да купи повече самолети за авиокомпанията по време на посещението му в САЩ от 22 до 26 октомври.

Повече подробности за поръчката ще бъдат разкрити след церемонията по подписването във Вашингтон, заяви говорител на Singapore Airlines.

През февруари авиокомпанията съобщи, че е придобила и опции за поръчка на още 6 самолета от всеки тип.

Singapore Airlines инвестират в съвременни, ефективни от гледна точка на горивото въздухоплавателни средства, като същевременно предприемат стратегически преглед, целящ да намали разходите в условията на нарастваща конкуренция от страна на китайските и близкоизточните съперници.

Поръчката на Boeing възлиза на 13.8 милиарда долара по списъчни цени, но авиокомпаниите обикновено получават отстъпки за поръчки за самолети. През февруари американската инвестиционна банка Jefferies оцени сделката на около 6.5 милиарда долара, или около 1/10 от годишния обем на самолетния производител от САЩ.

Сингапурският превозвач e първият клиент на модела 787-10, по-широка версия на популярния Dreamliner, добавяйки 30 броя към 19-те, които вече поръча през февруари. Boeing завърши окончателното сглобяване на първия 787-10 за авиокомпанията по-рано този месец и ще й го достави през първата половина на 2018 г.

Сделката е разглеждана като сериозен удар за Airbus, който се бори срещу Boeing на пазара на големи самолети. Европейската компания изостава в нетните си поръчки през първите 9 месеца от годината, като е получила 271, докато американският й съперник е отчел 498.