В края на миналата година дискаунтърът „Пени маркет” напусна България и обяви своите 49 магазина за продажба. 9 от тях придоби „Билла”, която е част от същия холдинг – германската „Реве груп”.

От производство в Комисията за защита на конкуренцията става ясно, че се е намерил купувач и на още 12 магазина с марката „Пени”. Компанията собственик на веригата хипермаркети "Т-Маркет" - "Максима България", е подала искане за придобиване на обектите от „Рила проект” – имотното дружество на „Пени”.

Пълен списък на магазините Penny, които стават BILLA

Пълен списък на магазините Penny, които стават BILLA

Новите обекти са общо 8

Ако сделката стане, „Т-Маркет” ще увеличи магазините си до 62 в страната. Така тя ще заеме третото място сред веригите по брой обекти в България, като ще изпревари германската „Кауфланд”, която има 55 обекта. На първо и второ са съответно „Билла” с 102 магазина и „Лидл” с 79.

„Максима България” е реализирала 72.4 милиона евро приходи през 2015 година, става ясно от официалния сайт на компанията-майка – Maxima Grupe. От там се вижда и че компанията е инвестирала от началото на годината 2.3 милиона евро в създаването на нови и обновяването на стари обекти.