Най-голямата онлайн платформа за търговия с дрехи втора употреба - американската thredUP, ще бъде новият собственик на българската Remix, която е лидер в този сегмент в Европа. От компанията са обявили, че ще придобият дружеството "Ремикс Глобъл" АД в сделка за 28,5 милиона долара или 24,1 милиона евро.

Според условията на сделката, след приключването ѝ българската компания ще оперира като независимо дружество под шапката на tharedUP под ръководството на настоящия главен изпълнителен директор Любомир Кленов.

Очаква се транзакцията да бъде затворена през четвъртото тримесечие на настоящата година

Кленов ще отговаря и за разрастването на бизнеса на американската група на Стария континент. Пазарът на дрехи втора употреба в Европа се изчислява на 21 милиарда долара към 2020 година, като прогнозите са, че той ще се разрасне до 39 милиарда долара през 2025 година, сочат изчисления на GlobalData.

Remix, която е лидер в Европа по онлайн продажби на дрехи втора употреба

Българската компания, която е лидер в Европа по онлайн продажби на дрехи втора употреба

През 2019 година фирмата е продала 4,2 милиона продукта, а приходите ѝ са 58,5 милиона лева

"Заедно (бел.ред. с tharedUP) вярвам, че ще надградим основния оперативен двигател на Remix, технологиите, логистиката, за да допринесем за по-мащабно присъствие на европейския пазар", посочва Любомир Кленов, цитиран от Yahoo Finance.

"Ремикс Глобъл" е основана през 2012 година в България, като към днешна дата тя има над 400 служители. В момента нейната мрежа покрива 9 пазара в Европа, включително в Германия, Полша, Гърция, Румъния и Чехия. Компанията е водещ онлайн магазин за дрехи втора употреба на Стария континент.

thredUP е създадена през 2009 година и към края на миналата година има 1,24 милиона активни потребители. Пазарната ѝ капитализация възлиза на 2,7 милиарда долара.