Uber преговаря за покупката на компанията за доставка на храни Deliveroo за няколко милиарда долара, според източници на Bloomberg.

Предложението за базираната в Лондон Deliveroo, която в момента е оценявана на над 2 млрд. долара, ще бъде значителен опит на американската технологична компания да доминира в бизнеса за доставка на храни в Европа.

Стойността на офертата остава неизвестна. Всякакво предложение трябва да бъде значително по-високо от настоящата й оценка, което превръща потенциалната сделка в придобиване за няколко милиарда долара.

Преговорите могат да се провалят, отчасти защото Deliveroo и инвеститорите в нея не са склонни да се откажат от независимостта, твърдят източниците на Bloomberg. Засега от двете компании отказват коментар.

Главният изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи превърна бизнеса за доставка на храна в най-голям приоритет за компанията преди планираното първоначално публично предлагане през втората половина на 2019 г.

Шефът на компания за $2 милиарда все още разнася поръчки заедно с подчинените си

Шефът на компания за $2 милиарда все още разнася поръчки заедно с подчинените си

И така вече 5 години подред

Технологичната фирма от Сан Франциско обмисля и други придобивания. Тя преговаря с конкурента си от Близкия изток в областта на споделеното пътуване - Careem.

След като продаде своя бизнес за споделено пътуване в Югоизточна Азия, Китай и Русия, Uber вече се стреми да купува конкуренти, вместо да продава останалите си местни фирми.

Deliveroo е една от най-големите стартиращи компании в Европа, а през миналата година набра около 480 млн. долара от инвеститори. Компанията е пряк конкурент на Uber Eats, фирмата за доставка на храна на Uber.

Deliveroo преговаря за финансиране миналата година със SoftBank Group, един от големите инвеститори в Uber. Преговорите рязко приключиха, след като японската компания се съсредоточи върху подкрепата на Uber.

Макар и сравнително неизвестна на претъпкания и силно конкурентен пазар в САЩ, който съзнателно избягва, Deliveroo се среща навсякъде в столиците на Европа. Услугата е достъпна в повече от 200 града на 4 континента.