Гръцкият доставчик на телекомуникационни услуги и платена телевизия, Forthner S.A, официално стана част от United Group, водещият телекомуникационнен и медиа оператор в Югоизточна Европа, съобщиха от компанията.

"Навлизането на United Group на гръцкия пазар е още едно важно постижение в стратегия на групата за европейско разрастване. Това допълнително укрепва позицията на базираната в Холандия United Group като лидер в индустрията, оперираща в осем страни в региона", коментират от компанията.

United Group, чийто мажоритарен собственик е BC Partners, обяви през юни, че са постигнали споразумение за придобиване на около 36% от Forthnet. Оттогава United Group увеличи своето участие до около 80%. До края на годината, вследствие на преобразуването на придобития конвертируем дълг на Forthnet, нейният дял ще се увеличи до 85%.

Forthnet е доставчик на комуникационни услуги и услуги за домашни развлечения в Гърция с 1000 служители. Придобиването на Forthnet ще увеличи размера на United Group до 1.7 милиарда евро проформа годишни приходи.

Придобиването на Forthnet е третата основна сделка на United Group за по-малко от година след придобиването на хърватската "Теле2" и VIVACOM. Заедно придобиванията са увеличили размера на компанията до 1,7 милиарда евро от pro forma приходите.

Съгласно гръцкото законодателство United Group са достигнали минималните изисквания за търгово предлагане и се очаква да отправят задължително търгово предложение, което следва да приключи през първото тримесечие на 2021 г.

В случай че United Group придобие поне 90% от обикновените акции на Forthnet след приключване на задължителното търгово предложение, групата може да придобие 100% дял от капитала на Forthnet чрез комбинация от придобивания на акции в рамките на задължителното търгово предложение и/или право да изкупи акциите на останалите акционери в съответствие с приложимото законодателство.

Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group: "С удоволствие приветствам нашите колеги от Forthnet в семейството на United Group. Имаме амбициозни планове за компанията, които ще бъдат приложени от нов управленски екип. Брандът "Nova" на Forthnet е добре установен в Гърция и виждаме голям потенциал за бизнеса."

Тя продължи: "Имаме възможност да предложим на гръцкия пазар повече съдържание и повече възможности в сферата на забавленията и спорта, за да стимулираме растежа на платените телевизионни услуги. Уверени сме, че чрез прилагане на нашия опит в области като съдържание и технологии, в съчетание с нашето по-широко предлагане на телекомуникационни услуги, можем да осигурим най-доброто потребителско изживяване и да реализираме бизнес целите си."