Водещата германска авиокомпания Lufthansa оглавява списък с превозвачи, заинтересовани да придобият части от банкрутиралата Air Berlin - втория най-голям авиопревозвач в страната.

Става дума за повече от 8000 работни места, заедно с по-малките части от групата, включително австрийския превозвач Niki, флота от около 140 наети самолети, както и правата за излитане и кацане.

Администраторите трябва да се срещнат и да обсъдят офертите, а крайното решение да бъде взето на заседание на надзорния съвет на Air Berlin на 25 септември, съобщава Reuters.

9 компании и консорциуми са заинтересовани от активите на закъсалата компания. Ето кои са те и какво предлагат:

Lufthansa

Авиокомпанията може да поеме до 80 самолета с акцент върху 38 екипажа, които вече наема от Air Berlin, главно за нискотарифните си полети, изпълнявани от Eurowings, съобщи изпълнителният директор на компанията Карстен Шпор.

Lufthansa купува 90 самолета и авиолиния от фалиралата Air Berlin

Lufthansa купува 90 самолета и авиолиния от фалиралата Air Berlin

Сумата от няколко стотици милиона евро

EasyJet

Според медиите британската авиокомпания се интересува от до 40 самолета. EasyJet потвърди само, че е отправила оферта за части от бизнеса на къси разстояния. "Предложението е в съответствие със стратегията на easyJet, насочена към градовете в Германия", коментираха от британската компания.

Condor (Thomas Cook) и Ники Лауда

Бившият световен шампион във Формула 1 Ники Лауда заедно с авиокомпанията Condor, част от туристическата компания Thomas Cook, са отправили съвместна оферта от 100 млн. евро за купуването на превозвача Niki, плюс 17 самолета.

Ryanair

Ирландският нискотарифен превозвач заяви в края на август, че няма да кандидатства за активи на Air Berlin, а изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри описа процеса по продажбата на активите като "закърпване". О'Лиъри заяви, че Lufthansa ще има господстващо положение по вътрешните маршрути в Германия след придобиването на Air Berlin. Въпреки това от Ryanair винаги могат да се очакват изненади.

International Airlines Group

Собственикът на British Airways е още един от участниците в наддаването. Според медийни публикации авиогрупата е заинтересована от Niki.

Zeitfracht

Германската семейна логистична фирма Zeitfracht предложи да закупи платформата за въздушен превоз Leisure Cargo, дейностите по поддръжката й, както и регионалната единица Luftfahrtgesellschaft Walter, която използва 20 самолета Bombardier.

Ако бъде реализирано предложението й, то се очаква да запази около 1000 работни места.

Ханс Рудолф Вьоерл

Авиационният инвеститор каза, че е предложил оферта от 500 милиона евро за закупуване на всички активи на Air Berlin. Той планира да плати първоначално 50 милиона евро, а останалите на погасителни вноски. Вьорл търсеше партньори за наддаването и предложи Air Berlin да бъде запазена като чартърна авиокомпания, вместо да бъде разкъсвана.

LinkGlobal Logistics

Китайската LinkGlobal Logistics представи обвързваща оферта с вероятна стойност от 600 милиона евро и обеща да запази всички работни места в авиокомпанията.

Утц Клаасен

Германският предприемач и бивш ръководител на енергийната компания EnBW Утц Клаасен също е сочен като един от кандидатите за Air Berlin. Той е предложил 100 милиона евро за компанията и е обещал още 600 милиона евро под формата на ликвидност.