2019 година започна тежко за световната автомобилна индустрия, след като за предходната беше отчетен първи спад на производството и на продажбите на коли от девет години насам. За сектор следващите месеци ще останат трудни и белязани от висок риск, посочват в свой анализ експертите от Euler Hermes, цитиран от Business Review.

В САЩ продажбите на нови автомобили се свиха с 2% до 16,8 милиона броя на фона на подем, отчетен от пазара на возила втора ръка.

През миналата година Китай, която е най-големият автомобилен пазар, регистрира над 29% спад. Това беше първото свиване на продажбите там от близо три десетилетия. Последните няколко месеца носят надежда за частично възстановяване на търсенето в страната след по-стабилното потребителско доверие.

В Европа особено силен ефект върху индустрията оказват по-строгите стандарти за вредните емисии. Експертите от Euler Hermes прогнозират по-бърз спад в продажбите на дизелови коли и нараснал брой на новите модели, отговарящи на новите изисквания.

Слабите продажби костват 35 000 работни места на автомобилната индустрия

Слабите продажби костват 35 000 работни места на автомобилната индустрия

Компаниите от сектора обявиха планове за освобождаване на част от служителите си с цел намаляване на разходите

Като цяло според оценката на специалистите секторът остава уязвим на външни фактори, като Брекзит, американската търговска политика, както и на потенциалното налагане на мита върху вноса на европейски автомобили в САЩ.

Въпреки затруднената ситуация за индустрията в глобален мащаб, секторът в Румъния се справя повече от добре, посочват от Business Review.

Северната ни съседка отчита пет поредни години ръст на продажбите на коли. За миналата година те регистрираха 20% ръст, а само за първите три месеца на 2019 година увеличението е с 6%. Износът остава основният двигател на растежа, като броят на внесените возила значително надхвърля този на изнесените.

Прогнозите са, че към края на тази година Румъния може да достигне исторически връх в автомобилното производство, като за първите пет месеца марките Dacia и Ford са произвели около 220 000 коли, като се очаква търсенето да остане високо и през останалите седем месеца. През миналата година Румъния произведе над 500 000 броя, което беше рекорд за страната.

За северната ни съседка автомобилната индустрия остава една от най-важните икономически сили в Румъния, която осигурява 14% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната и 26% от износа.

Brexit без сделка ще струва по $60 000 на минута за автомобилната индустрия

Brexit без сделка ще струва по $60 000 на минута за автомобилната индустрия

Редица компании, включително Ford, Honda и Nissan вече затварят напълно заводи на Острова