Инфраструктурата за зареждане на електромобили ще бъде разширена в ЕС. Станции за зареждане на електрически коли ще бъдат поставени на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС до 2026 г. Това предвижда споразумението, което сключено в ЕП.

Освен това ще трябва да се инсталират зарядни устройства с по-висока мощност, които ще са за камиони и автобуси трябва да бъдат въведени на поне половината от основната мрежа на ЕС на всеки 120 км до 2028 г. докато станциите за зареждане с водород ще бъдат инсталирани на поне на всеки 200 км до 2031 г., предаде Euractiv.com.

Ще има и изключения: за пътища с нисък обем на трафика по искане на някои държави-членки.

Всяка държава членка обаче ще трябва да се ангажира със задължителна цел, която трябва да изпълни да предостави на Европейската комисия пътна карта за постигане на целта си.

Новият закон ще очертае и изискванията за доставка на електроенергия от сушата в морския сектор и ще определи правила за доставка на електроенергия за стационарни самолети.

Сделката все още е неофициално споразумение между законодателите на блока, Европейския парламент и Съвета. Нужно е тя да бъде официално договорена от двете институции, преди да стане закон.

Една от основните критики сред потребителите на текущата инфраструктура за зареждане в Европа е, че плащането е по-сложно от зареждането на бензинов или дизелов автомобил, като се изискват отделни абонаментни услуги за всяка марка.

Според сайтът vsichkotok.bg зарядните станции в България са 1061, разположени на 782 локации.