Изглежда, че продължаващата болка за полупроводници за автомобилната индустрия най-накрая може да бъде на път да намалее.

Това е така, защото продавачите на чипове за автомобили вече могат да "увеличат производителността" благодарение на повече поддръжка за леярни, която идва онлайн, съобщи Digitimes Asia за една нощ.

Докладът отбелязва, че някои международни доставчици на автомобилни интегрални схеми са "уведомили своите клиенти, че могат да очакват повече доставки през втората половина на 2021 г.", тъй като леярните разширяват производствения си капацитет.

Например в доклада се отбелязва, че "Globalfoundries току-що е пробила почвата за 12-инчов фабричен строителен проект в Сингапур".

Освен това източници от индустрията в Тайван казаха на Digitimes, че сроковете за доставка ще бъдат значително съкратени от над 50-те седмици, в които са били преди.

Това е първата част от добри новини за автомобилната индустрия, откакто полудефицитът започна в резултат на пандемията. До този доклад прогнозите за "връщане към нормалното" изглеждаха песимистични и мрачни не само от автомобилната индустрия, но и от компаниите за потребителска електроника.

Спомнете си, само преди две седмици отбелязахме, че Flex, третият по големина производител на електроника в света, предложи "най-мрачната" прогноза за кризата досега. Компанията има повече от 100 сайта в 30 страни и работи с големи имена като Dyson и HP.

Лин Торел, главен директор на Flex за доставки и доставки, заяви пред FT: "При толкова силно търсене очакванията са от средата до края на 2022 г. в зависимост от стоката. Някои очакват [недостигът да продължи] до 2023 г. "

Ревати Адвайти, главен изпълнителен директор на Flex, добави, че недостигът е накарал мултинационалните клиенти на компанията да "вземат далеч по-сериозен поглед върху преструктурирането на своите вериги за доставки, отколкото търговската война между САЩ и Китай някога е правила".

Адавайти коментира: "Повечето компании няма да вземат решение за регионализация само по тарифите. Те знаят, че това може да е краткосрочно, но неща като пандемията и ескалацията на транспортните разходи, които оказват влияние върху общите разходи за собственост, стимулират регионализацията. "

Песимистичната прогноза на Flex следва прогнозата на изпълнителния директор на Intel Пат Гелсингер преди седмици, който посочихме, че недостигът може да продължи "няколко години".

В средата на май отбелязахме, че Taiwan Semiconductor има планове за "удвояване" и значително увеличаване на инвестициите си за производство в Аризона. По онова време гигантът за производство на чипове заяви, че "претегля планове за изпомпване на десетки милиарди долари повече в модерни фабрики за чипове в американския щат Аризона, отколкото беше разкривал преди това".

Компанията вече беше заявила, че ще инвестира от 10 до 12 млрд. Долара в Аризона. Сега изглежда, че обмисля по-модерна 3-нанометрова инсталация, която може да струва между 23 и 25 милиарда долара. Промените ще дойдат през следващите 10 до 15 години, тъй като компанията изгражда своя кампус във Финикс.

През май забелязахме как производителите на автомобили са принудени да оставят някои високотехнологични характеристики извън новите превозни средства в резултат на полудефицита. Дни преди това посочихме "хиляди" камиони на Форд, седнали по магистралата в Кентъки в очакване на получипове за завършване на монтажа.