Финансовият министър Дянков влезе в спор с политолога Иван Кръстев по време на 7-та среща на бизнеса с правителството, организирана от „Капитал" в столичния „Шератон", предаде репортер на money.bg.

Дянков не се съгласи с твърдението, че страните, които в момента се намират в затруднено положение, ще бъдат принудени да направят резки и решителни реформи, които могат да ги направят по-конкурентоспособни на България.

В секцията за въпроси и отговори, която последва изказването на Иван Кръстев, Симеон Дянков заяви, че е категорично несъгласен с прогнозата на политолога относно това, че България ще загуби конкурентното си предимство.

За пример той даде днешна публикация във Financial Times, според която в Гърция данъците за доходи над 26 хил. евро годишно ще бъдат 45%. В същото време в България те ще останат 10%, като е възможно дори някои от данъчните ставки в бъдеще да бъдат намалени (ДДС, акцизи. б.ред.).

Дянков посочи, че е изключително важно да бъде направена реформа в 3 сектора. Това е енергетиката, здравеопазването и сигурността, като само тази в енергетиката може да доведе до подобряване на БВП с 2-3%.

Политологът Иван Кръстев заяви в своето изказване, че сериозен проблем в българското общество, който се отразява и върху бизнеса, е недоверието, което има в съдебната система, както и свободата на печата в България.

Кръстев посочи, че проблемът в съдебната система е много дълбок и дори и всички вкупом да решим да го оправяме, ще бъде необходимо много време, за да се възстанови изгубеното доверие.

Кръстев заяви още, че свободата на печатните медии в контекста на останалите медии е много важен, тъй като хората, които купуват вестници са тези, които формират мнение в обществото.

Освен това, според направено проучване, което Кръстев цитира, хората запомнят по-трайно това, което са прочели във вестниците, отколкото това, което са видели като новини в телевизията.

Кръстев подчерта и нещо, което по думите му е от изключителна важност. В момента в България правителството е най-големият рекламодател в печатните медии. Правителството е похарчило за реклама в печатните медии три пъти повече, отколко следващият рекламодател, който е М-тел.