
Повод за нейното създаване е липсата на достатъчно информация сред обществеността, относно политиката на конкуренция на ЕС и най-вече слабото разбиране на нейния ефект върху ежедневието на гражданите.
Комисията приема задачата да обясни на неспециалистите, че борбата с картелите, контрола върху концентрациите и държавните помощи са необходимата гаранция за по-добър и по-богат избор на продукти и услуги за по-добро качество и оптимални цени.
Идеята на конференциите „Ден на конкуренцията" е да скъсят дистанцията между конкурентните ведомства и потребителите, като по този начин повишат ефективността на институциите.
Да подобрят и активизират комуникацията с медиите в областта на конкуренцията.
Първият европейски ден на конкуренцията е проведен в Лисабон на 9 Юни 2000 г.