Според работна информация от Комисията в Брюксел, получена от германската медия Die Welt, от 2011 и въздушните линии ще бъдат въвлечени в схемата за търговия с емисиите на въглероден диоксид. Всички излитания и кацания на територията на ЕС ще бъдат отчитани. Ще се изключват самолети с тонаж под 20 тона или с по-малко от 20 пътници.
Германските авиолинии Lufthansa очакват в резултат на новите регулации повишение в цените на самолетните билети средно с 9 евро на билет в границите на Европа. При дългите дистанции летателните разходи според експерти могат да се увеличат с € 30.
Според плановете на комисията, част от сертификатите за емисии могат да се дават безплатно. Но самолетните дружества ще си запазят правата да купуват права за емисии от други промишлени отрасли.
Ръководителят на парламентарната комисия по околната среда в Европарламента, Карл - Хайнц Флоренц казва: „Не става дума за това Луфтханза да купува от някой малък циментов завод правата за замърсяване".
Най-вече американските самолетни компании се противопоставят на новите европейски регулации. Но експерти в бранша изтъкват, че от гледна точка на опазването на околната среда, както и от конкурентни мотиви, междуконтиненталните полети също трябва да бъдат обхванати от новите правила.