Болшинството от германските експортоориентирани компании - 83% от запитаните, са посочили, че се опасяват от срив на приходите, показва ново изследване, проведено от Германската търговска камара, предаде Reuters. Все пак прогнозата им е оптимистична и 93% от участвалите бизнеси очакват икономиката да започне да се подобрява догодина.

Какво трябва да направи Германия, за да се възстанови по-бързо

Какво трябва да направи Германия, за да се възстанови по-бързо

В момента всички мерки, които страната е взела, забавят икономическия растеж и подриват дългосрочно способността на страната да прогресира, смята професор Филип Багус

Прави впечатление, че при последното издание на проучването още по-голям процент от бизнесите са изтъкнали, че търсенето на продуктите или услугите им се понижава. През април те формираха 57% от респондентите, а вече са 59% - с 2 процентни пункта повече. Същевременно докато по-рано най-засегнатите бизнеси бяха в сферата на туризма, развлеченията, хотелиерството и ресторантьорството, вече понижението на търсенето се усеща и от производителите.

До момента почти 3300 компании, които формират 15% от респондентите, са посочили, че техните приходи за първото полугодие са се сринали с 50 или повече процента спрямо същия период на миналата година.

Негативен възглед за тази година имат и компаниите, които преди са планирали да инвестират в производства. Докато през април 35% от анкетираните са посочили, че планират да инвестират по-малко средства в чужбина, вече техният дял е над 50%, показват данните.

От друга страна, малко по-малко компании са посочили, че ударът, понесен от глобалните вериги на доставки в разгара на мерките срещу коронавируса, вреди по-малко на производителите в най-голямата европейска икономика.

Една пета от германските фирми се страхуват за оцеляването си

Една пета от германските фирми се страхуват за оцеляването си

Фабриките отчетоха по-слаби поръчки от очакваното

Наскоро обаче изследване на института IFO показа, че 21% от германските компании се страхуват за оцеляването си, а търсенето на продукцията им е по-слабо от очакваното. Поръчките се сринаха с почти 40% през март и април, след което нараснаха с едва 10,4% през май.