Преди година американският президент Доналд Тръмп заяви, че ще продължи да се придържа към линията на търговската си политика докато "по Пето авеню в Ню Йорк не остане нито един Mercedes-Benz".
Тогава беше връхната точка на недоволство от страна на държавния глава към чуждестранните автомобилни производители и конкретно към европейските такива. От администрацията на президента се канеха да въведат 25-процентни мита върху вноса на коли от Стария континент.
В крайна сметка тази закана все още не е изпълнена. А данните за 2018 година показват, че в луксозния сегмент най-продаваните автомобили не са били какви да е, а германски. За изминалите 12 месеца лидерите на пазара съответно са били Mercedes-Benz, BMW и Toyota - Lexus.
И въпреки политиката на Доналд Тръмп, която цели да подкрепи местните производители се оказва, че марките с най-голям принос към американската икономика не са американски.
Това показва ново проучване на специализираната американска онлайн платформа Cars.com. В него са отразени "най-американските" брандове, а като такива са класирани тези, за чието производство са отворени най-много работни места в Щатите и за които значителна част от компонентите са направени в страната.
Данните показват, че лидер в това отношение е брандът на италианско-американската група Fiat Chrysler - Jeep Cherokee. Продаваните на американския пазар автомобили се правят в завода в Белведере, Илинойс.
Сред топ 15 на "най-американските" автомобили 9 са на японските производители Honda и Toyota. Ето и пълния списък, съставен от Cars.com:
- Jeep Cherokee;
- Honda Odyssey;
- Honda Ridgeline;
- Honda Passport;
- Chevrolet Corvette;
- Acura MDX;
- Honda Pilot;
- Chevrolet Colorado;
- GMC Canyon;
- Acura RDX;
- Chevrolet Camaro;
- Toyota Avalon;
- Ford F-150;
- Honda Accord;
- Toyota Tundra.
edi-machikyan-3dYMgtta
на 25.06.2019 в 23:22:31 #1А аз си мислех, че само руснаците не могат да правят коли !