Nestlé повиши цените си с 6,5% през първата половина на 2022 г., докато разходите на компания се качват "безпрецедентно". Най-голямата хранителна компания в света повиши цените си най-много в Северна Америка - увеличение от 9,8%, следвана от Латинска Америка с 9,4%, се казва в изявление на Nestlé, цитирано от CNN.
Нарастващите разходи за стоки, опаковки, товари и електроенергия натежаха върху маржа на оперативната печалба на компанията според Nestlé.
"Ограничихме въздействието на безпрецедентния инфлационен натиск и ограниченията на веригата за доставки чрез дисциплиниран контрол на разходите и оперативна ефективност", каза изпълнителният директор Марк Шнайдер в изявление.
Въпреки по-високите цени, компанията увеличи органичните си продажби с 8,1% през периода, заради силното търсене на продукти като храна за домашни любимци.
Нарастващата инфлация в световен мащаб повиши разходите за най-големите производители в света, които след това ги прехвърлиха върху потребителите.
Още една голяма компания Unilever, конкурентите на Nestlé, увеличи цените си средно с 9,8% през първите шест месеца на годината.
По-високите цени оказаха влияние на глобалната продоволствена несигурност, влошена от нахлуването на Русия в Украйна през февруари. Войната повиши цената на енергията и основните стоки до рекордно високи нива, което докара проблеми за по-бедните страни, които разчитат на внос.
Все пак има и някои добри новини: световните цени на храните паднаха в продължение на три последователни месеца, според Индекса на цените на храните на Организацията на ООН за прехрана и земеделие - въпреки че все още бяха с 23% по-високи през юни в сравнение с година по-рано.
Световна програма по прехраната (WFP) изчислява, че 47 милиона души гладуват в резултат на войната в Украйна.
Миналата седмица Русия и Украйна подписаха споразумение, което ще позволи износа на зърно и маслодайни семена от украинските черноморски пристанища след месеци на блокиране.