Продажбите на автомобили в Китай се повишават през февруари спрямо година по-рано, когато държавата бе в клопката на пандемията и потребителите бяха затворени в домовете си, пише The Wall Street Journal.

Продажбите на дребно на нови леки автомобили расте четворно до 1,18 млн. спрямо година по-рано, по данни на China Passenger Car Association. Повишението отразява слабите продажби през същия период на миналата година. През февруари 2020 г. те се сринаха със 79% заради затворените заводи, дилърства и цели градове.

През миналия месец са продадени 97 хил. електромобила — повече от 7 пъти повече спрямо миналата година, но с 37% по-малко спрямо януари. Tesla е продала 18 318 Model 3 и Model Y за месеца.

От миналата година Китай предлага различни субсидии и стимули, за да подкрепи продажбите на автомобили и компенсира спада от пандемията. През последните месеци властите представиха и допълнителни мерки, включително облекчаване на правилата при покупка и изграждане на повече зарядни станции.

Данните за Европа се очакват на 17 март. Януари 2021 г. бе четвъртият най-тежък месец за продажбите на автомобили на континента от началото на пандемията. Тогава те намаляха с 24%.

2020 г. бе тежка за индустрията, а нови данни от Европейската асоциация на автомобилните производители показват, че Стария континент е загубил над 20% от производството си заради пандемията и здравните мерки.

През 2020 г. са произведени с 4,2 млн. автомобила по-малко, показват данните. Най-тежко засегната е Германия, която отговаря за една четвърт от спада. По данни на ACEA производството не се е завърнало да предкризисни нива в края на 2020 г.