Всички транзитни товари от Далечния изток ни заобикалят заради остарялата пристанищна инфраструктура и липсата на дълбоководни контейнерни терминали. Държавата не може да осигури финансирането, а в същото време законът не позволява на пристанищните оператори да извършват каквито и да било инвестиционни сделки. Чака се само на концесионирането, което се протака във времето и така изоставането ни става все по- безнадеждно.

Около това мнение се обединиха всички участници от морския бранш по време на международната среща по проекта WATERMODE, която се проведе в грандхотел „Димят". На  тази тема е и  интервюто на в.".Черно море" с Георги Генчев, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура".

Той смята, че единственият вариант за развитието на пристанищната инфраструктура е публично-частното партньорство (ПЧП).

Тя е по-различната от жп и пътната инфраструктура, към които всяка държава има основен ангажимент, тъй като са свързани с обслужването на цялото население. Докато от пристанищната инфраструктура зависят единствено товаропотоците. Затова тук трябва да се търсят други схеми за финансиране.

На всички е ясно, че държавата не може да си позволи да инвестира сериозни средства и остава само публично-частното партньорство. За съжаление в момента у нас реално законово е развита само едната форма на ПЧП-концесионирането.

В Министерството на транспорта се работи много сериозно по промените в нормативната уредба, за да се даде по-голяма гъвкавост при използването на повече форми на ПЧП, като отдаване под наем за по-кратки срокове, даване на възможност частни инвеститори да строят и т.н. Тоест да се получи онази сплав между държавното и частното, която ще осигури развитието на пристанищната инфраструктура.