Цената на петрола от еталонната европейска марка Брент в сряда се задържа над 44 долара за барел. Американският еталон поевтинява въпреки данните на Американския институт за петрол (API) за рязък спад в запасите от суровината в страната.

Страховете, че растежа на глобалния добив на петрол ще надвиши търсенето, продължават да са високи на фона на пандемията от COVID-19.

Междувременно поредица от експлозии в Бейрут предизвика нова вълна от притеснения относно ситуацията в Близкия изток, ограничавайки спада на петролния пазар в сряда.

Октомврийските фючърси за сорта Brent на борсата ICE Futures в Лондон се търгуват днес сутринта по 44,43 долара за барел, което на нивото на цената в края на предишната сесия. В резултат на търговията във вторник тези контракти поскъпнаха с $0,28 (0,6%).

В същото време фючърсите за суров петрол WTI за септември на Нюйоркската стокова борса (NYMEX) поевтиняват с $0,07 - до $41,63 за барел. Предишния ден тези котировки се покачиха с 0,69 долара (1,7%).

Според доклад на API, публикуван на 4 август, стоковите запасите от суров нефт в САЩ са спаднали с 8,59 милиона барела миналата седмица.

Официалните данни за енергийните резерви в Съединените щати за изминалата седмица ще бъдат публикувани по-късно в сряда. Експертите, анкетирани от S&P Global Platts, прогнозират средно намаляване на запасите от нефт с 4,1 милиона барела, на бензин - с 1,3 милиона барела, както и увеличение на запасите от дестилат със 100 хиляди барела.

За петролния пазар ще бъде трудно да поддържа растеж, предвид втория етап на сделката OPEC +, който започна на 1 август, включваща частично възстановяване на производството на петрол - с 2 милиона барела на ден, пише Bloomberg. Предишния ден имаше информация, че саудитската държавна петролна компания Saudi Aramco вероятно ще отложи публикуването на цените на петрола през септември.

"Пазарът е малко вероятно да се засили през следващите месец или два", заяви Даниел Хайнс, анализатор на Banking Group Ltd. за Австралия и Нова Зеландия Фактът, че Саудитска Арамко отлага публикуването на цените, показва, че "страната би искала да получи по-ясна картина на потребителското търсене", казва Хайнс.