Ако работите в автомобилната индустрия и се притеснявате, че роботите идват, за да вземат работата ви - недейте - поне засега.

От 13 публично търгувани автомобилни производители с поне 100 000 служители към края на последната им фискална година, 11 са имали повече работници в сравнение с края на 2013 година, показват данни, събрани от Bloomberg. Общо, те имат 3,1 милиона служители, или с 11 процента повече, отколкото преди четири години.

Автомобилните производители в Китай и други развиващи се пазари, където растежът е най-силен, избират човешкият труд, тъй като изисква по-малко първоначални инвестиции, посочва Стив Ман, анализатор в Bloomberg Intelligence. В развитите държави, където задачите, с които могат да се справят и роботите, вече са били автоматизирани преди години, компаниите търсят нови служители, които да работят в проучването и разработката на нови технологии и продукти.

"Има силен ръст в развиващите се пазари, особено в Китай, и това е една от причините автомобилните производители да наемат нови служители", казва Ман. "Повече служители биват наемани и за R&D отделите на фона на развитието на автономните и електрически модели".

20% скок на продадените нови автомобили в България

20% скок на продадените нови автомобили в България

От началото на годината са продадени почти 24 хил.

Три китайски автомобилни производителя - SAIC, Dongfeng и BYD, в която Уорън Бъфет има голяма инвестиция - са увеличи броя на служителите за периода с поне 24 процента. Volkswagen AG пък отговаря за всяка една от пет нови работни места в групата от 13-те, и е увеличила служителите си с 12 процента.

General Motors Co., която намали служителите си с 18 процента до 180 хил., както и Nissan, която освободи 2,8 процента от тях до 139 хил., са единствените, които днес са с по-малко служители, отколкото в края на 2014 г. За GM можем да кажем, че продажбата на Opel се отразява.

Около 40 процента от наетите през 2017 година са били жени, сравнено с 38 процента преди четири години. Компаниите наемат създават все повече софтуерни позиции.

През 2017 г. общото производство на автомобили се е покачило с 11 процента до 97 милиона. Китай отговаря за 30%, САЩ за 12%, Япония за 10%, Германия за 6%, а Индия - за 5%.

Бумът на продажби на нови автомобили е към своя край

Бумът на продажби на нови автомобили е към своя край

Производителите трябва да гледат към Източна Европа и развиващите се пазари за нов растеж