Голяма част от контейнерите със стоки, които преминават през най-натовареното пристанище в Мумбай имат прикачено малко парче от "Япония" ООД: устройства от NEC Corp., които могат да бъдат следени, докато контейнерите биват превозвани във вътрешността на третата най-голяма икономика в Азия. Партньорството между NEC и Япония илюстрира засилващата се връзка между Токио и Ню Делхи.

Япония търси растящи пазари, а Индия се нуждае от напреднала технология и чужди инвестиции. Лидерите на двете страни - Шинцо Абе и Наренда Моди, се обединиха и за да се изправят срещу растящото влияние на Китай в региона - важен икономически партньор и за двете страни, но съперник в исторически план, пише Bloomberg.

"Ние сме двете най-големи демократични икономики в региона, уважаваме международните правила, откритостта и отвореността, както и прозрачността - това са основните принципи, които споделяме", казва Кенко Сон, доскорошен директор по въпросите на глобалните комуникации за Абе, а сега отговаря за икономическите въпроси в посолството на Япония в индийската стоилица.

С младо и растящо население от около 1,3 милиарда души Индия предлага привлекателен пазар за японските компании, както и достъпна работна ръка за производителите, които гледат на запад за нови пазари.

Индия пък се нужда от около 1,5 трилиона долара инвестиции в инфраструктурата през следващите десет години, за да модернизира икономиката си и да намали броя на бедните.

Защо Индия дава $300 милиона за най-празното летище в света

Защо Индия дава $300 милиона за най-празното летище в света

На него каца по едва един международен полет седмично

А Япония налива пари в Индия. Заемите за развитие, особено за инфраструктурата, са пораснали шесткратно от 2001 г. и достигат 3,2 милиарда долара през 2015 г. Двете държави работят и върху индустриалния коридор Делхи-Мумбай на стойност 100 милиарда долара и японски влак-стрела между Мумбай и Ахмедабад.

Директните чужди инвестиции от японските компании също растат, достигайки 3,7 милиарда долара през 2016 г. и 25,8 милиарда долара за последното десетилетие - деветкратно увеличение сравнение с предходните десет години.

Младото население на Индия е привлекателно за Suzuki Motor Corp., мажоритарният собственик на най-големият производител на индийския автомобилен пазар Maruti Suzuki India Ltd. Компанията произвежда по около 1,5 милиона автомобила всяка година в Индия, а до 2020 г. планира да увеличи техния брой до 2020 г.

Японските производители все по-често използват Индия за производство на продукти, насочени към други развиващи се пазари. Част от най-големите автомобилни производители в Япония вече продават произведени в Индия коли в Африка.

Абе наскоро спечели нов мандат, а очакването е, че Моди също ще спечели втори през 2019 г. Така алиансът между двете държави се очаква да расте през следващите години. Политическата стабилност в двете държави им дава увереност да създадат по-дълбоки икономически връзки.

Двете страни се опитват и да се изправят срещу Китай и амбициозния проект "Един пояс. Един път".

Как Индия ще задмине Китай и ще се превърне в новата суперсила в Азия?

Как Индия ще задмине Китай и ще се превърне в новата суперсила в Азия?

Доклад на Deloitte посочва големия проблем пред Поднебесната империя