Продажбите на чесън, отглеждан в Калифорния се увеличават след десетилетие борба да изместят евтиния чесън, внасян от Китай. Тъй като митата за китайските стоки се повишиха в следствие на търговската война, сега зеленчукът, произвеждан в родните САЩ се купува от американците.

Очаква се дори продажбите на чесън да се повишат още, тъй като митата за китайския такъв могат да нараснат още заради неразрешаването на търговския конфликт, пише Reuters.

"В един перфектен свят бихме искали тарифите да останат така постоянно", казва Кен Кристофър, изпълнителен вицепрезидент на семейния бизнес. Кен и семейството му са най-големите производители на чесън в Щатите.

Докато много земеделци страдат от търговската война, защото изнасят продукция за Китай, фермерите, които отглеждат чесън, разчитат предимно на вътрешния пазар.

Тарифите за китайския чесън са поскъпнали от 10% на 25% на 9-и май, когато САЩ увеличи митата на 200 милиарда долара.

За разлика от производителите на соя, които натрупаха запаси, продажбите на чесън на Кристофър са се повишили с 15% за последното тримесечие на 2018 година. Това е следствие на първата тарифа от 10% за вноса на китайски чесън, която е приета през септември.

Увеличаването на митата в началото на този месец се случва само няколко седмици преди за започне да се бере чесънът.

"Нещата няма как да се наредят по-добре за нас. Очакваме да се увеличи търсенето на чесън в Калифорния през следващите седмици", признава Кристофър.

Той е собственик на ферма от 59 000 акра. Дълго време баща му се е борил, за да приложи антидъмпингово мито върху китайския чесън. Кристофър разбира, че търговската война носи много негативни последствия, но оценява възможността, която носи и за неговия бизнес.

Не всички местни са доволни от предлагания чесън родно производство. Някои американци казват, че той няма нищо общо с китайския и няма как да го използват, тъй като двете култури не са взаимозаменяеми.